• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Science teachers and teacher candidates' basic knowledge, opinions and risk perceptions about nanotechnology

Tarih

2010

Yazar

Ekli, Emel
Sahin, Nurettin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Teachers' perceptions and knowledge concerning nanotechnologies can influence their approach to science-technology teaching and their teaching behaviors. The purpose of the present study is to gain insight into the Science and Technology teachers (n=24) and teacher candidates' (n=147) basic knowledge and opinions about and risk perception of nanotechnology. In the present study, nanotechnology questionnaire consisting of 9 items was used. In the analysis of the data, descriptive and interpretive statistical methods were used. In general, it was concluded from the results that they have "moderate" information about nanotechnology that learned mostly from the things heard around and their knowledge base was found to be inadequate. While the participants have positive attitudes towards the nanotechnology, they have some concerns about whether the necessary measures will be taken to minimize the potential risks of nanotechnology-related applications. In light of the findings of the present study, some suggestions were made to develop positive attitudes towards nanotechnology and for teaching nanotechnology related issues in National Science and Technology curriculum. (C) 2010 Elsevier Ltd. All rights reserved.

Kaynak

Innovation and Creativity in Education

Cilt

2

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2010.03.392
https://hdl.handle.net/20.500.12809/4637

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.