Başlık için Turizm Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 105, listelenen: 78-97
-
Social Distance The Missing Link in the Loop of Movies, Destination Image, and Tourist Behavior?
(Sage Publications Inc, 2009)Visual information, especially delivered through movies, is believed to have an influence on destination image and consumer behavior. Based on the theory that knowledge about an object might cause feelings toward the object, ... -
SOCIAL-PSYCHOLOGICAL BACKGROUND OF DISCRIMINATION AND ITS REFLECTIONS ON TOURISM
(Taylor and Francis, 2022)Discrimination can arise from various factors such as age, gender, race, ethnic origin, sexual orientation, physical appearance, and social class. As in other parts of society, discrimination is common in modern workplaces ... -
Strategic management in tourism
(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2001) -
ŞanlıUrfa'nın Turizm Pazar Potansiyeli ve GAP Bölgesi Kalkınmasındaki Önemi
(2008)Ekonomik büyüme ve dolayısıyla elde edilen daha iyi yaşama standardı olarak tanımlanan kalkınma, ülkenin insani ve doğal kaynakları yanında kurumlarının etkin ve etkili yönetimi ile sağlanır. Bu amaçla, Türkiye 1960 ... -
Theoretical Advances in Tourism Economics
(Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2005) -
Tourism activities' role on destination choice and post-visiting behavior: Evidence from Istanbul as a cultural destination
(Apple Academic Press, 2023)This study aims to (1) validate a list of tourism activities in Istanbul, (2) evaluate the importance of tourism activities on a cultural destination choice, and (3) explain the impact of tourism activities on post-visiting ... -
Tourism life cycle and sustainability analysis: Profit-focused strategies for mature destinations
(Elsevier Sci Ltd, 2012)Tourist destinations tend to follow similar development patterns. Eventually, all destinations enter the market maturity stage leading to a decline in visitors. To prevent visitor decline, tourism managers and policy makers ... -
Tourist harassment - A marketing perspective
(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2007)Consumer services research contains few empirical studies of harassment involving tourists. Previous studies are largely in general typological terms. Relatively little is known about the effects of harassment on tourist ... -
Travellers' Destination Attribute Preferences: A Choice-Based Conjoint (CBC) Analysis
(University of Primorska, 2022)The study used a choice-based conjoint analysis to investigate Turkish travellers' preferences for destination choice based on five attributes (destination type, distance, length of stay, season, and value for money). Using ... -
Turistlerin Douro Vadisi’ne İlişkin Algı ve Beğenilerine Yönelik Bir Araştırma
(2016)Bu çalışmanın ana amacı turistlerin Douro Vadisi'ne ilişkin algı ve beğeni düzeylerini belirlemektir. Bu çerçevede 2015 yılı Nisan ve Mayıs aylarında Douro Vadisi'ni ziyaret eden turistlere yönelik bir araştırma ... -
Turizm Eğitimi Almış Yeni Mezunların Oryantasyon Programına Yönelik Tutumlarındaki Değişimler
(2007)Bu çalışmada; Antalya ve Muğla yörelerinde faaliyet gösteren beş yıldızlı konaklama işletmelerinde uygulanan oryantasyon programlarına katılan yeni mezunların, bu programlara yönelik tutumlarındaki değişimler araştırılmıştır. ... -
Turizm Faaliyetlerine Uzak Yerleşimlerde Turizmin Yerel Halkın Mutluluğu Üzerindeki Etkileri
(2019)Mutluluk, bireylerin hayattaki temel beklentilerinden birisi olmasının ötesinde, kamusal politikaların ve akademik çalışmaların temel konularından birisini oluşturmaktadır. Diğer pek çok iktisadi faaliyette olduğu gibi ... -
Turizm Sekröründe Döviz Riski ve Korunma Yöntemleri
(2005)Bütün dünya genelinde sermayenin serbest dolaşımının artması ve son yıllarda meydana gelen finansal krizler, ülkeleri ve mikro düzeyde işletmeleri bu krizlere karşı önlem almaya sevk etmiştir. Finansal krizlerden etkilenen ... -
Turizm Sektöründe Tüketicilerin Şikayetlerini Bildirme Eğilimleri
(2007)Tüketici şikayetleri, hizmet üreten işletmeler için önemli bir konudur. Tüketicilerin etkili bir şekilde ele alınması, müşteri sadakatının sağlanması bakımından da anahtar bir role sahiptir. Bununla birlikte, otel ve ... -
Turizm Talebine Bağlı Olarak Uluslar Arası Turizm Hareketlerindeki Gelişmeler
(2008)Son yıllarda, küreselleşmeyle birlikte, dünya genelinde; teknolojide, iletişimde ve ulaşım sistemlerinde birtakım değişimler olmuştur. Bu değişimler birçok sektör gibi turizm sektörünü de olumlu yönde etkilemiştir. ... -
Turizmde Ürün Çeşitliliği Yoluyla Ürün Değeri Oluşturma: Türkiye'deki Arz Kaynakları Üzerine Bir İnceleme
(2007)Turizmde ürün çeşitliliği yoluyla ürün değeri oluşturma, turizm çekim merkezleri arasında rekabetin hızla arttığı bir ortamda başarının anahtarı durumundadır. Günümüz turistlerinin daha fazla değer talep ettikleri bir ... -
TURİZMİN TARIM SEKTÖRÜNE ETKİSİ, AGRO-TURİZM ve EKONOMİK SONUÇLARI
(2009)Bu çalışmada turizm sektörünün Türkiye ekonomisindeki yeri ve önemi ile turizmin sektörler üzerindeki etkisi incelenmiştir. Turizmin ekonomik boyutu sadece kendi girdileri üzerinde değil diğer sektörlere de bağlıdır. Bu ... -
Turkish Host Gaze at Russian Tourists: a Cultural Perspective
(Cabi Publishing-C A B Int, 2013)This chapter examines Turkish hoteliers' gaze at Russian tourists visiting the south coast of Turkey. The gaze of the owners, managers and employees of all-inclusive resorts and hotels in the holiday districts of Antalya ... -
Türk el sanatlarının kültür turizmi bağlamında değerlendirilmesi
(2010)Türk el sanatları sanayileşme, kentleşme, göç, tüketim kültürü, küreselleşme, üretimin bollaşması gibi sosyo-ekonomik olgulardan etkilenmektedir. Günümüzde teknoloji el sanatlarının varlığını tehdit etmektedir. Ancak; el ...