Yayın tarihi için Turizm Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 105, listelenen: 21-40
-
Turizmde Ürün Çeşitliliği Yoluyla Ürün Değeri Oluşturma: Türkiye'deki Arz Kaynakları Üzerine Bir İnceleme
(2007)Turizmde ürün çeşitliliği yoluyla ürün değeri oluşturma, turizm çekim merkezleri arasında rekabetin hızla arttığı bir ortamda başarının anahtarı durumundadır. Günümüz turistlerinin daha fazla değer talep ettikleri bir ... -
Turizm Sektöründe Tüketicilerin Şikayetlerini Bildirme Eğilimleri
(2007)Tüketici şikayetleri, hizmet üreten işletmeler için önemli bir konudur. Tüketicilerin etkili bir şekilde ele alınması, müşteri sadakatının sağlanması bakımından da anahtar bir role sahiptir. Bununla birlikte, otel ve ... -
Measurement of destination brand bias using a quasi-experimental design
(Elsevier Sci Ltd, 2007)Image of a country as tourism destination brand can involve a biased or distorted view that is different from its objective reality. Although several destination image studies make references to negative destination images ... -
Tourist harassment - A marketing perspective
(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2007)Consumer services research contains few empirical studies of harassment involving tourists. Previous studies are largely in general typological terms. Relatively little is known about the effects of harassment on tourist ... -
ŞanlıUrfa'nın Turizm Pazar Potansiyeli ve GAP Bölgesi Kalkınmasındaki Önemi
(2008)Ekonomik büyüme ve dolayısıyla elde edilen daha iyi yaşama standardı olarak tanımlanan kalkınma, ülkenin insani ve doğal kaynakları yanında kurumlarının etkin ve etkili yönetimi ile sağlanır. Bu amaçla, Türkiye 1960 ... -
Turizm Talebine Bağlı Olarak Uluslar Arası Turizm Hareketlerindeki Gelişmeler
(2008)Son yıllarda, küreselleşmeyle birlikte, dünya genelinde; teknolojide, iletişimde ve ulaşım sistemlerinde birtakım değişimler olmuştur. Bu değişimler birçok sektör gibi turizm sektörünü de olumlu yönde etkilemiştir. ... -
Gap Projesi'nin Türkiye'nin Kırsal Kalkınma Politikaları İçindeki Yeri ve Önemi
(2008)Nüfusunun önemli bir kısmının kırsal alanlarda yasadıgı ve bu nüfusun kente oranla daha az gelismis oldugu Türkiye'de de tüm dünyada ve özellikle gelismekte olan ülkelerde kırsal kalkınma önemli bir konu olmaya devam ... -
A Practical Framework for Destination Branding
(Emerald Group Publishing Ltd, 2009)Despite the recent academic attention to branding, there seems to be no clear path for authorities to follow in establishing their destinations as distinctive and strategic brands. The purpose of this chapter is to provide ... -
TURİZMİN TARIM SEKTÖRÜNE ETKİSİ, AGRO-TURİZM ve EKONOMİK SONUÇLARI
(2009)Bu çalışmada turizm sektörünün Türkiye ekonomisindeki yeri ve önemi ile turizmin sektörler üzerindeki etkisi incelenmiştir. Turizmin ekonomik boyutu sadece kendi girdileri üzerinde değil diğer sektörlere de bağlıdır. Bu ... -
İş tatminine etki eden kimi faktörlerin konaklama işletmeleri açısından incelenmesi
(2009)Bu çalısmada konaklama isletmelerinde çalısan isgörenlerin tatmin düzeyleri ve is tatminlerini etkileyen bazı faktörlerin farklılasmasının belirlenmesi amaçlanmıstır. İliskisel tarama türünde olan bu arastırmanın deneklerini, ... -
Üniversite adaylarının ÖSYS tercihlerinde kullandıkları karar verme stratejileri
(2009)Bu arastırma kapsamında, ögrencilerin kendileri için önemli bir sınav özelliginde olan ÖSYS tercihini yaparken kullandıkları karar verme stratejilerinin, su anda ögrencisi bulundukları okuldan duydukları tatmin düzeyleri, ... -
Bağımsız Denetimin Anonim Ortaklıklarda Kurumsal Yönetimin Gelişmesine Etkisi
(2009)Ekonomik ve sosyal alanda oluşan gelişmeler, işletmelerin faaliyetlerinin genişlemesine ve yapılarının değişmesine neden olmaktadır. Anonim şirketler açısından uluslar arası düzeydeki denetim standartları ve uygulamalarındaki ... -
Social Distance The Missing Link in the Loop of Movies, Destination Image, and Tourist Behavior?
(Sage Publications Inc, 2009)Visual information, especially delivered through movies, is believed to have an influence on destination image and consumer behavior. Based on the theory that knowledge about an object might cause feelings toward the object, ... -
Handbook of Tourist Behavior Theory & Practice Preface
(Routledge, 2009) -
Örgütsel çatışma yönetiminde duygusal zekanın etkisi: Konaklama işletmelerinde işgörenlerin algılamaları üzerine bir araştırma
(2010)Bu çalışmanın amacı konaklama işletmelerinde örgütsel çatışma yönetiminde yöneticilerin duygusal zeka yetenek ve yeterliliklerinin kullanılması ve bunların işgörenler tarafından algılanmasına yönelik değerlendirmelerin ... -
Hizmet kalitesinin ölçülmesi ve bankacılık sektöründe bir uygulama
(2010)Hizmet sektörü içinde önemli bir yeri olan banka isletmeleri, her geçen gün sayılarını artırmaktadır. Bu artıs doğrultusunda, banka isletmeleri arasındaki rekabet önemli boyutlara ulasmıstır. Yasanan bu rekabet ortamından ... -
Örgütsel sapma davranışının kontrolünde duygusal zekânın rolü: Konaklama işletmelerinde bir araştırma
(2010)Bu çalışmanın amacı, konaklama işletmelerinde duygusal zeka yetenek ve yeterliliklerinin örgütsel sapma davranışlarının kontrolündeki etkilerini ortaya koymaktır. Bu amaçla, Muğla Bölgesinde beş yıldızlı otellerde 289 ... -
Türk el sanatlarının kültür turizmi bağlamında değerlendirilmesi
(2010)Türk el sanatları sanayileşme, kentleşme, göç, tüketim kültürü, küreselleşme, üretimin bollaşması gibi sosyo-ekonomik olgulardan etkilenmektedir. Günümüzde teknoloji el sanatlarının varlığını tehdit etmektedir. Ancak; el ... -
Holiday taking decisions - The role of spouses
(Elsevier Sci Ltd, 2010)Grounded in part the previous literature on household decision making and in part in the literature on tourism decision making, this paper tries to add to the literature by surveying Turkish academics with respect to spousal ... -
Relationship between Stages of Consumer Behaviour Model: A Study on Turkish Tourists
(Varna Univ Management-Vum, 2010)Goal and objectives of the dissertation Goal The main goal of the research is to analyze the relationship between the five specific stages of the consumer behaviour model. In this model, motivational factors (push ...