• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Developing students' understanding and thinking process by model construction

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (286.8Kb)

Date

2007

Author

Oğuz Ünver, Ayşe

Metadata

Show full item record

Abstract

There is growing recognition that models play a fundamental role in the comprehension of science concepts. This paper aims at enhancing students' understanding and thinking by model construction. Seventh grade middle school students from an urban public school participated in this study as a part of their weekly science club that met after the regular school hours. During the course of the study, the students investigated several common environmental factors about animals by collecting data, made drawings, constructed objects, and wrote journals. The use of journals allowed them to reflect on their experience and the abstract concepts. It also allowed the researchers to have indirect access to the models underlying the meanings students were making every week. Students developed initial models, came up with analogies, and constructed newer models by improving the initial ones. The findings show that model criticism and modification processes are promising activities for science education.
 
Günümüzde modellerin fen kavramlarının anlaşılmasında temel rol oynadığı yaygın biçimde kabul görmektedir. Bu çalışma öğrencilerin anlama ve düşünmelerini model oluşturma yöntemi ile geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bu çalışma bir merkez ilköğretim devlet okulu 7. sınıf öğrencileri ile okul sonrası etkinliği çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma sürecinde, öğrenciler hayvanlara ait ortak çevresel faktörleri veri toplama, resimleme, cisim tasarlama ve gözlem raporu hazırlama yolu ile araştırırlar. Gözlem raporlarının hazırlanması öğrencilerin deneyimlerini ve soyut kavramları ifade etmelerine olanak sağlamaktadır. Buna ilave olarak öğrencilerin deney raporları araştırmacının dolaylı olarak öğrencilerin zihinlerinde oluşturdukları modelleri anlamasına fırsat sağlamaktadır. Öğrenciler ilk etapta oluşturdukları modelleri benzeşim yoluyla yeni modellere dönüştürerek geliştirmektedir. Bulgular model oluşturma ve geliştirme yönteminin fen öğretimine olumlu katkı sağlayacağını göstermektedir.
 

Source

Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education

Issue

32

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12809/5138

Collections

  • Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [131]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.