• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Attitudes toward Plants: Comparing the Impact of Instruction through Writing & through a Botanical Garden Trip

Tarih

2020

Yazar

Iri, Funda Gul
Cil, Emine
Article has an altmetric score of 1

See more details

Posted by 1 X users
17 readers on Mendeley

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

We designed and implemented two instructional approaches to plant education, with the intention of supporting positive attitudes toward plants among sixth-grade students (11-13 years old). In one instructional approach, students prepared a book about plants that have interesting characteristics. In the other approach, students visited a botanical garden. The purpose of the study was to compare the effects of these approaches on students' attitudes toward plants. A matched-pairs experimental design was used in the research. A total of 56 students (28 in each group) participated in the study. Data were gathered by using the Plant Attitude Questionnaire. This instrument consisted of 28 items using a five-point Likert scale and included four dimensions of attitudes toward plants: importance, urban trees, interest, and utilization. Our results indicate that instruction via writing a book about plants with interesting characteristics is a good way to support students' positive attitudes toward plants; this approach was especially effective in the dimensions of interest and utilization. The botanical garden trip was also effective, though in a more limited way, in supporting students' positive attitudes toward plants; this approach was most effective in the dimension of urban trees.

Kaynak

American Biology Teacher

Cilt

82

Sayı

4

Bağlantı

https://doi.org/10.1525/abt.2020.82.4.218
https://hdl.handle.net/20.500.12809/518

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.