• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Designing a can based ATM fieldbus

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (145.3Kb)

Date

2006

Author

Tenruh, Mahmut
Tarımer, İlhan

Metadata

Show full item record

Abstract

The Controller Area Network (CAN) bus was initially introduced for automotive applications, but due to its low cost, high speed and high reliability, it has also become a standard in industrial distributed real-time control applications. Asynchronous Transfer Mode (ATM) is a high speed network technology that aims to combine all types of communication, that is, data, voice, and image in a single network structure. Various studies have been carried to incorporate existing network types such as Ethernet and Token Ring with ATM. It is also important to cover the FieldBus communication in this concept. This study aims to incorporate ATM technology with the FieldBus communication. In this concept, CAN based ATM bus structure is introduced. This structure also introduces an opportunity to connect FieldBus networks with ATM seamlessly. Simulation studies have been carried out to validate the introduced model and the results showed that it is feasible to implement the system.
 
Kontrolör Alan Ağı (KAA) taşıtı başlangıçta otomotiv uygulamaları için önerilmiş fakat düşük maliyeti yüksek hızı ve güvenilirliği sayesinde endüstriyel dağılımlı gerçek zamanlı kontrol uygulamalarında da bir standart haline gelmiştir. ATM veri, ses ve görüntü gibi tüm haberleşme türlerini bir network yapısı içerisinde birleştirmeyi hedefleyen hızlı bir ağ teknolojisidir. Ethernet ve Token Ring gibi mevcut ağ türlerinin ATM ile bağlanması için çeşitli çalışmalar sürdürülmüştür. Kontrol Taşıtı haberleşmesinin de bu çerçevede ele alınması önem taşımaktadır. Bu çalışma ATM teknolojisinin Kontrol Taşıtı haberleşmesi ile birlikte kullanılmasını amaçlamaktadır. Bu kapsamda KAA esaslı ATM Taşıt yapısı sunulmaktadır. Bu yapı aynı zamanda Kontrol Taşıt ağlarının ATM ağları ile doğrudan bağlanabilmesi için de bir imkan sunmaktadır. Önerilen modelin geçerliliğini görmek amacıyla simülasyon çalışmaları yürütülmüş ve sonuçlar sistemin ek avantajlarla uygulanabilir olduğunu göstermiştir.
 

Source

Pamukkale University Journal of Engineering Sciences-Pamukkale Universitesi Muhendislik Bilimleri Dergisi

Volume

12

Issue

3

URI

https://hdl.handle.net/20.500.12809/5243

Collections

  • Elektrik Elektronik Mühendisliği Bölümü Koleksiyonu [75]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.