Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüven, Gökhan
dc.contributor.authorKozcu Çakır, Nevin
dc.contributor.authorÖzdemir, Oğuz
dc.date.accessioned2020-11-20T14:39:39Z
dc.date.available2020-11-20T14:39:39Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.issn2536-4758
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.16986/HUJE.2019052442
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/528
dc.descriptionWOS: 000531545600004en_US
dc.description0000-0001-9204-5502
dc.description0000-0002-7538-7882
dc.description0000-0003-2445-2119
dc.description.abstractThe study focuses on the investigation of the effects of metaconceptual laboratory activities related to photosynthesis and respiration in plants on the conceptual understanding of pre-service science teachers. To this end, the current study was conducted with the participation of 34 pre-service science teachers who were taught the subjects of photosynthesis and respiration in plants through metaconceptual laboratory activities within the context of the General Biology Laboratory Applications Course, in the spring term of 2016-2017 academic year. The study employed the single-group pretest-posttest model. The data of the current study were collected by using the "Photosynthesis and Respiration in Plants Concept Test" and "open-ended questions". The collected data were analyzed through the descriptive analysis technique. As a result of the study, it was found that the use of metaconceptual laboratory activities in biology laboratory applications enhanced the conceptual understanding of the subject of interest and resulted in the elimination of some misconceptions. In this regard, it can be suggested that during biology laboratory activities focusing on teaching of abstract and challenging concepts, students should be rendered more active by means of activities such as constructing the concept map of their metacognition, preparing posters, conducting class and group discussions about experiments and writing journals.en_US
dc.description.abstractÇalışma, fotosentez ve bitkilerde solunum konuları ile ilgili üstkavramsal laboratuvar etkinliklerinin Fen Bilgisi Öğretmen adaylarının kavramsal anlamaları üzerine etkisinin araştırılmasını konu almaktadır. Bu amaçla araştırma, 2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde, Genel Biyoloji Laboratuvar Uygulamaları dersi kapsamında, fotosentez ve bitkilerde solunum konularının 34 Fen bilgisi öğretmen adayı ile bir dönem boyunca üstkavramsal laboratuvar etkinleri şeklinde işlenmesiyle yürütülmüştür. Çalışmada tek grup ön-son test modeli kullanılmıştır. Araştırmada veriler, “Fotosentez ve Bitkilerde Solunum Kavram Testi” ve “açık-uçlu sorular” ile toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, biyoloji laboratuvar uygulamalarında üstkavramsal laboratuvar etkinliklerinin kullanımı öğretmen adaylarının ilgili konuya yönelik kavramsal anlamalarını geliştirdiği ve kavram yanılgılarını giderdiği tespit edilmiştir. Bu doğrultuda biyoloji laboratuvar uygulamalarında soyut ve anlaşılması zor kavramların öğretiminde öğrencilerin üstbilişlerinin kavram haritası oluşturma, poster hazırlama, deneylerle ilgili sınıf ve grup tartışması yapma ve günlük yazma gibi faaliyetler ile aktif hale getirilmesi önerilmektedir.
dc.item-language.isoturen_US
dc.publisherHacettepe Univen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectScience Educationen_US
dc.subjectMetacognitive Teachingen_US
dc.subjectMetaconceptual Laboratory Activitiesen_US
dc.titleThe Effect of Metaconceptual Laboratory Activities on Pre-service Science Teachers' Conceptual Understanding: Photosynthesis and Respiration in Plantsen_US
dc.item-title.alternativeÜstkavramsal Laboratuvar Etkinliklerinin Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kavramsal Anlamalarına Etkisi: Fotosentez ve Bitkilerde Solunum
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorGüven, Gökhan
dc.contributor.institutionauthorKozcu Çakır, Nevin
dc.contributor.institutionauthorÖzdemir, Oğuz
dc.identifier.doi10.16986/HUJE.2019052442
dc.identifier.volume35en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage285en_US
dc.identifier.endpage305en_US
dc.relation.journalHacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Educationen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster