• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

9. Sınıf tarih dersi öğretim programının yöntemsel kavramlar açısından analizi

Tarih

2014

Yazar

Kİrİş-Avaroğullari, A.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Knowing special methods of history as a discipline is an important tool to understand and evaluate the past. Next to focusing on study skills of the historian procedural concepts of history which have a great effect on historical thinking and understanding should be given as well. In this study outcomes/sample activities/explanations part of the 9th grade history curriculum has been analyzed according to procedural concepts of history as defined by Sexias (2006). The study has been conducted with document analysis method which is one of the qualitative research methodologies. Outcomes/sample activities/explanations part of the 9th grade history curriculum has been encoded by the researcher and a specialist in the area. As a result of the study is has been found that although concepts of historical significance, evidence, cause and consequence, change and continuity and historical perspective take place they have been emphasized quite less. Furthermore it has been specified that moral dimension of historical interpretations is given no place in the curriculum. Finally suggestions have been made in regard to emphasizing procedural concepts of the discipline of the history in the future updating of the history curriculum. © 2014, (publisher). All rights reserved.

Kaynak

Hacettepe Egitim Dergisi

Cilt

29

Sayı

3

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12809/5447

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.