• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sınıf öğretmenliği lisans programının öğretmen adaylarının görüşleri doğrultusunda bağlam, girdi, süreç ve ürün (CIPP) modeli ile değerlendirilmesi

Tarih

2017

Yazar

Akdoğdu, E.
Uşun, S.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The purpose of present study is to evaluate the classroom teaching undergraduate program of Faculty of Education in accordance with the preservice teachers’ opinions using context, input, process, product (CIPP) model. The study was conducted with 354 senior students who were studying in Department of Primary School Teaching in Bulent Ecevit University, Marmara and Kırıkkale University Faculty of Education in spring semester of 2014-2015 academic year. As data collection instrument, “Classroom Teaching Undergraduate Program Evaluation Scale (CTUPES)" was developed by the researcher. Obtained data were analyzed using SPSS 22.0. In the data analysis, frequency, percent, mean, t test, ANOVA, Mann Whitney U, Kruskal Wallis H test were used. According to result of data analyses, the preservice teachers also stated that especially program inputs of program should be studied by program developers. When participants gender examined, it is found that there were no statistically significant differences between female and male preservice teachers. On the other hand, when participants’ opinions related to primary schoolteaching undergraduate program is examined in terms of university, there were statistically significant differences among universities. Consequently, the preservice teachers indicated that all dimensions of the program should be developed. © 2017, Ankara University. All rights reserved.

Kaynak

Elementary Education Online

Cilt

16

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.17051/ilkonline.2017.304738
https://hdl.handle.net/20.500.12809/5625

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.