• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

TÜKETICILERIN ARI ÜRÜNLERINE ILISKIN BILGI VE GÜVEN DÜZEYLERI ILE SATIN ALMA DAVRANIŞLARININ ARAŞTIRILMASI

Tarih

2019

Yazar

Marangoz, M.
Tayçu Dolu, Z.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Beekeeping is an agricultural and animal activity that provides the output of bee products through the use of herbal resources together with Bee and labor. Turkey has a very high potential for beekeeping activities. In particular, our country, where four seasons are experienced, provides opportunities for diversity in bee breeds. Today there are about 91 million registered bee hives in the world and about 8 million of them are in Turkey. The research was carried out to measure the level of information about the consumers ' bee products and to investigate the levels of confidence and purchasing behavior. Within this scope, 308 online surveys were conducted. Data obtained were analyzed by SPSS package program. According to the results, when buying bee products, the most affected source is the newspaper/magazine ads. The most common bee product, honeycomb honey, is the least known bee product bee venom. The bee product that consumers buy and consume the most is the honey filter. The most preferred packaging for all bee products has been glass jars. When looking at consumers ' brand preferences, branded products are preferred for all bee products. Consumers buy bee products most from the market and manufacturer. The most reliable source of bee products is honeycomb honey, which is the most trusted bee product of the manufacturer itself. It has been observed that there is a difference between the level of knowledge of consumers about bee products and the level of confidence of consumers in purchasing bee products and gender, age and education. Copyright © 2019 Business Lawyer. All rights reserved.

Kaynak

Uludag Aricilik Dergisi

Cilt

19

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.31467/uluaricilik.537602
https://hdl.handle.net/20.500.12809/5645

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.