Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzdemir, Oğuz
dc.date.accessioned2020-11-20T16:46:48Z
dc.date.available2020-11-20T16:46:48Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1304-6020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/5765
dc.description.abstractBu araştırma, Balıkesir Üniversitesi Necatibey Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı’nda öğrenim gören öğrencilerin (n:186) fen ve teknoloji okuryazarlığı düzeyinin belirlenmesini konu almaktadır. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen “Fen ve Teknoloji Okuryazarlığı Ölçeği” ile toplanmıştır. Ölçek, “bilme ve kavrama ” (40 madde), “tutum ve değerler” (14 madde) ve “izleme ve kullanma” (22 madde) olmak üzere üç bölümden oluşmaktadır. Araştırma sonunda, öğretmen adaylarının Fen ve Teknolojiye ilişkin “Bilme ve kavrama” düzeyleri ile Fen-Teknoloji-Toplum-Çevre etkileşimini kavrama yeterliliğinin bazı kavram yanılgılarının dışında orta denebilecek düzeyde olduğu; ancak bilimin doğası ve metodolojisini anlama yeterliliklerinin oldukça düşük seviyede bulunduğu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının, bilim ve teknolojiye yönelik tutumlarının ise olumlu yönde olmakla birlikte, bilimin doğasını yeterince özümsemedikleri anlaşılmıştır. Son olarak, katılımcıların bilimsel ve teknolojik gelişmeleri nadiren izledikleri, buna karşın bilim ve teknolojiyi iyi seviyede kullanabildiklerini düşündükleri ortaya çıkmıştır.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.publisherEkip Buro Makineleri A.S.en_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen ve teknoloji eğitimien_US
dc.subjectFen okuryazarlığıen_US
dc.titleFen ve teknoloji öğretmen adaylarının fen okuryazarlığının durumuen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik Ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorÖzdemir, Oğuz
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage42en_US
dc.identifier.endpage56en_US
dc.relation.journalJournal of Turkish Science Educationen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster