• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Metaphoric perceptions of teachers and pre-service teachers about 4+4+4 education system

Tarih

2016

Yazar

Aykac, N.
Bilgin, H.
Kabaran, H.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

This study aims to determine the perceptions of teachers and pre-service teachers about 4+4+4 education systemvia the metaphors they have developed.In this study, the opinions of teachers and pre-service teachers are described with qualitative approach. The participants of the study are 137 primary school 1st grade teachers, working in Mugla in 2012-2013 academic year, and 116 4th grade students, studying at Primary School Teaching Department in the Faculty of Education in MuglaSıtkıKocman University. In the data collection process, teachers and pre-service teachers were required to complete this sentence: “When the characteristics of 4+4+4 are considered, 4+4+4 education system is like …………, because ………….”. In the analysis of the data, content analysis tecnique, one of the qualitative analysis methods, was applied. The perceptions of teachers were separated into 9 categories according to the metaphors teachers and pre-service teachers created about 4+4+4 education system and both the statements mostly used by teachers and pre-service teachers are provided for these categories. These categories are “a continuously changing structure; a system all of whose parts have deficiencies; an application without any preparation and infrastructure work; uncertainty and complication; an application whose future is dark; a useless and inappropriate system; a forcing and imposing application; a graded and systematical structure (positive); meaningless(cannot resemble anything). © Author(s).

Kaynak

International Journal of Environmental and Science Education

Cilt

11

Sayı

5

Bağlantı

https://doi.org/10.12973/ijese.2016.502a
https://hdl.handle.net/20.500.12809/5958

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.