• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Alignment between Turkish Middle School Science curriculum standards and high school entrance examination

Tarih

2015

Yazar

Çil, E.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The standards-based approach to science education has been implemented worldwide. The standards-based approach requires developing content standards and examinations to measure students' mastery of the content standards. Alignment between curriculum standards and examinations is crucial for providing accurate information about achievement of students, teachers, schools and educational reforms. The aim of this study is to examine the alignment between Middle School Science Curriculum Standards and High School Entrance Examination in Turkey. In this study Porters' alignment model was used. It was found that there was a moderate alignment between the examination and science curriculum standards. This study indicated that both curriculum standards and examination mostly emphasizes understanding at cognitive level. The examinations generally require higher level cognitive skills such as applying, analysing, and evaluating than curriculum standards. The findings of this study can provide some quantitative evidence and instructive information for Turkish standards based education. Also they can be used to compare curriculum standards and assessment systems in different countries. © ISSN:1304-6020.

Kaynak

Journal of Turkish Science Education

Cilt

12

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.12973/tused.10139a
https://hdl.handle.net/20.500.12809/6029

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.