• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Developing a holistic measurement on nuclear issues for preservice science teachers

Tarih

2015

Yazar

Küçük, H.
Güven, G.
Aycan, H.Ş.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

In this study, a conceptual understanding test and a knowledge test were developed to investigate the conceptual understanding and knowledge levels of pre-service science teachers about a socio-scientific topic, nuclear energy and nuclear plants. The study addresses the reliability and validity of these developed tests. While the 34-question knowledge test was administered to 441 pre-service science teachers, the 15-question conceptual understanding test was administered to 223 pre-service science teachers. In the test development process, to establish the validity expert opinions were sought, item analyses and factor analyses were conducted and reliability computations were performed. At the end of the editing, after the correction and elimination of some problematic questions, the final form of the knowledge test emerged with 30 questions and the conceptual understanding test emerged with 13 questions. As a result of the analyses, it was found that the knowledge test consists of four factors and explains 56.98% of the total variance while the conceptual understanding test is made up of three factors and accounts for 46.35% of the total variance. Furthermore, the Cronbach's alpha coefficient of the conceptual understanding test was found to be 0.77 and KR-20 and two-tier reliability coefficients of the knowledge level test were calculated to be 0.86 and 0.85 respectively. © ISSN:1304-6020.

Kaynak

Journal of Turkish Science Education

Cilt

12

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.12973/tused.10135a
https://hdl.handle.net/20.500.12809/6033

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.