• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

What is the importance of the school size for school counselors?

Tarih

2014

Yazar

Tayli, A.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

This study aims to investigate the way in which the size of a school might impact on the psychological counseling services. In addition to several other features, the size of a school that is part of its structural characteristics also requires appropriate arrangements for the counseling services to be offered. As a matter of fact, there is a general principle that the guidance and psychological counseling services to be offered at school need to be customized as per the purposes and requirements of schools. This role is ascribed to psychological counselors most frequently since they are specialized in educational leadership, safe school climate and systematic change at school as a person able to assess the characteristics and potentials of students and they have the potential and power to have an impact on the social, cultural and political dynamics of schools as leaders in the social and emotional aspects of the education system. The psychological counselors are expected to perform these roles ascribed to them, to know the effects of the size of the school on the educational and psychosocial results and to make progress in preventing potential problems. There are various results with respect to the effect of the school size on the psychosocial aspects. In terms of the school size, the large, middle and small schools each have their own pros and cons as understood from the results. © MCSER-Mediterranean Center of Social and Educational Research.

Kaynak

Mediterranean Journal of Social Sciences

Cilt

5

Sayı

20

Bağlantı

https://doi.org/10.5901/mjss.2014.v5n20p1800
https://hdl.handle.net/20.500.12809/6084

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.