• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The association of intended and attained curriculum in science with program for international students assessment

Tarih

2014

Yazar

Çil, E.
Çepni, S.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

International examination results have already influenced many countries to make radical reforms in education system. According to these results countries have been categorized as high, middle and low achievement in education. Turkey has also taken these results into consideration quite seriously and started to investigate to what extent there are similarities among the nationwide examination questions and the international examination questions. This paper presents the findings obtained from the analysis of intended and attained curriculum in Turkish science context. Secondly, the paper analyses Level Determination Examination science questions according to Piaget cognitive development theory. Finally, the paper discusses the differences and similarities between the science questions in Level Determination Examination and Program for International Students Assessment. The results reveal that most Turkish students could not attain learning outcomes in intended curriculum. Level Determination Examination science questions are usually compatible with formal operational abilities of Piaget's theory of cognitive development and they are highly similar with the questions of Program for International Students Assessment. © 2014 by the author(s).

Kaynak

International Education Studies

Cilt

7

Sayı

9

Bağlantı

https://doi.org/10.5539/ies.v7n9p1
https://hdl.handle.net/20.500.12809/6099

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.