• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Preservice science teachers' belief systems about teaching a socioscientific issue

Tarih

2014

Yazar

Kilinç, A.
Afacan, O.
Polat, D.
Güler, P.D.
Yilditim, K.
Demiral, U.
Gorgulu, O.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

We investigated the belief system of Turkish preservice science teachers (PSTs) about teaching a socioscientific issue (GM Foods) using a belief system model. This model includes three belief pools: content beliefs (CBs), core pedagogical beliefs (CPBs) and pedagogy of content beliefs (PCBs). Based on this model, we developed a questionnaire in order to see interrelationships among three belief pools about teaching GM Foods. For content beliefs, we selected content knowledge, risk perceptions, moral beliefs and religious beliefs. For pedagogy of content beliefs, we selected teaching efficacy, preferred teaching methods and preferred teacher's roles. We administered the questionnaire to 423 PSTs. Using correlation analysis, multinomical logistic regression and structural equation modelling we tried to understand the relationships between CBs and PCBs and to make interpertations about possible CPBs working as a filter between CBs and PCBs. The results show that PSTs are relatively knowledgeable, hold high risk perceptions and certain moral and religious beliefs about GM Foods. They possess high teaching efficacy beliefs, choose the teaching role of Neutral Impartiality and prefer large class discussion and computer-assisted teaching. As core pedagogical beliefs (CPBs), they may have traditional epistemologies, moral and religiously-based teaching goals. © ISSN:1304-6020.

Kaynak

Journal of Turkish Science Education

Cilt

11

Sayı

3

Bağlantı

https://doi.org/10.12973/tused.10120a
https://hdl.handle.net/20.500.12809/6117

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.