• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The effect of early numeracy program on the development of number concept in children at 48-60 months of age

Tarih

2019

Yazar

Nisan, M.
Kiziltepe, G.I.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

This study investigates the effect of Early Numeracy Program on the development of number concept in children at 48-60 months of age. The study was carried out in the central district of a province (Mugla/ Mentese) in the Aegean region of Turkey. The study group of the research included 78 children (40 in experiment group, 38 in control groups) attending two different kindergartens in the central district of the aforementioned province. In this study in which quasi-experimental design with pre-test-post-test control group was used the data were collected with Early Numeracy Assessment and Number Development Assessment Tool. SPSS was used for data analysis and whether there was a significant difference between the mean scores of the experimental and control groups in terms of pretest, post-test, and follow-up test was checked using Independent Samples t-Test and Dependent Samples t-Test. Early Numeracy Program supported with educational material was applied to children for 2 days a week over a period of 12 weeks. In the statistical analysis, it was found that the mean post-test scores of the children in the experiment group were significantly higher than the mean scores of the children in the control group. As a result, it was determined that the applied Early Numeracy Program significantly increases the level of development of number concept for children at 48-60 months of age. © 2019 by authors, all rights reserved.

Kaynak

Universal Journal of Educational Research

Cilt

7

Sayı

4

Bağlantı

https://doi.org/10.13189/ujer.2019.070419
https://hdl.handle.net/20.500.12809/6317

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.