• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The integration of STEM into science classes

Tarih

2018

Yazar

Kubat, U.

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The aims of this study are to reveal how science teachers integrate science, technology, engineering and mathematics (STEM) in their lessons and their opinions regarding the advantages and disadvantages they have identified while integrating STEM in their lessons, as well as what kind of difficulties they encounter in the implementation process. For this purpose, a semi-structured interview form was developed and qualitative research method was used. STEM is based on a holistic and interdisciplinary approach to the four disciplines rather than the independent teaching of these four disciplines. The study group comprises 12 science teachers in the province of Mugla in the 2017–2018 academic year. Research findings show that science teachers generally have a positive attitude towards using STEM-based activities but are not able to implement STEM-based activities in an appropriate, complete and accurate way because of difficulties in terms of ‘physical conditions’ and ‘time management’. Teachers stated that STEM education encourages students to do research. © 2018 SciencePark Research, Organization & Counseling. All rights reserved.

Kaynak

World Journal on Educational Technology: Current Issues

Cilt

10

Sayı

3

Bağlantı

https://doi.org/10.18844/wjet.v10i3.3557
https://hdl.handle.net/20.500.12809/6376

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.