• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Developing pronunciation through creative drama

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full Text (1.538Mb)

Tarih

2018

Yazar

Korkut, Perihan
Çelik, Özkan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Perihan Korkut & Özkan Çelik (2021) Developing pronunciation through creative drama, The Language Learning Journal, 49:2, 147-159, DOI: 10.1080/09571736.2018.1491058

Özet

Traditionally, pronunciation is taught through recognition- or repetition-based mechanical drills. Upon the arrival of the communicative approach, pronunciation has been neglected in the ELT classroom because these types of activities are considered uncommunicative and form-focused. The teachers and coursebooks, however, have failed to replace these activities with communicative ones. The need to find other ways of teaching pronunciation whereby students will be engaged with the language in meaningful ways integrated with other skills is highlighted. In this study, by means of dramatic situations, the students are provided with a meaningful context which gives them a communicative purpose for giving constant priority to accuracy. By this means, they engage in the communicative activity and still get the benefit from repetition and focus-on-form while learning pronunciation. The researchers developed 18 hours of creative drama sessions directed towards a variety of segmental and suprasegmental level problems which Turkish learners of English can encounter. These sessions were then held with a group of 12 volunteer students from the ELT department during a 6-day period. The effect of the creative drama sessions was measured via a read-aloud task which was given to the participants as pre- and post-test. All participant students did better in the post-test. The results showed that the students’ pronunciation improved more at the suprasegmental level. © 2018 Association for Language Learning

Kaynak

Language Learning Journal

Bağlantı

https://doi.org/10.1080/09571736.2018.1491058
https://hdl.handle.net/20.500.12809/6377

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [29]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.