Konu "Eğitim, Eğitim Araştırmaları" için Eğitim Fakültesi listeleme
Toplam kayıt 41, listelenen: 1-20
-
2004 İlköğretim Matematik Öğretimi Programı Doğrultusunda İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Öğretmenlerinden Matematik Dersi İçin Beklentileri
(2008)Matematik dersinde öğretmenlerin kullandıkları öğretim yöntemleri, sınıf içi ve sınıf dışı davranışları başta olmak üzere daha birçok etken, öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarını ve beklentilerini etkilemektedir. ... -
Beş Yaş Çocuklarının Problem Çözme Becerilerinin Oyun Temelli Etkinliklerle İncelenmesi
(2018)Bu çalışmanın amacı, yapılandırılmış ve yapılandırılmamış oyun temelli eğitim programının okul öncesi eğitime devam etmekte olan beş yaş grubu çocukların problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın ... -
Çevrimiçi Öğretime Hazırbulunuşluk Anketinin Türkçeye Uyarlanması
(2018)Bu çalışmada, Chi (2015) tarafından geliştirilen Çevrimiçi Öğretime Hazırbulunuşluk Anketinin Türkçeye uyarlanması amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 öğretim yılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi’nde ... -
Ebeveynler arası çatışma, akran ve medya etkileri ile ergenlerdeki şiddet davranışı arasındaki ilişkiler: Şiddete yönelik tutumların aracı rolü
(2013)Bu çalışmanın amacı, ebeveynler arası çatışma, akran ve medya etkileri ile ergenlerdeki şiddet davranışı ara- sındaki doğrudan ilişkileri ve şiddete yönelik tutumların aracı rolünü incelemektedir. Araştırmanın örneklemini ... -
Eğitim Fakültesi Araştırma Görevlilerinin Öğretim Üyesi Yetiştirme Programına İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi
(2016)Türkiye'de üniversite sayısının artması ile öğretim elemanı gereksinimi dahada artmıştır. Bu durum, öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısının veders yükünün fazla olmasına ve öğretimin niteliğinin düşmesine neden ... -
Ergenlerde yalnızlığın yordayıcıları
(2009)Bu araştırmanın amacı, ergenlik döneminin problemli yapısı içinde yer alan lise öğrencilerinin yaşadıkları yalnızlığın önemli yordayıcılarını belirlemektir. Bu çalışma betimsel yöntem kullanılarak yapılmıştır. Araştırma, ... -
Faculty Members’ Perspectives on Teaching Mathematics Online: Does Prior Online Learning Experience Count?
(2015)Bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan hızlı değişim, yalnızca açık ve uzaktan eğitim veren yükseköğretim kurumlarının sayılarının artmasına neden olmakla kalmamış, geleneksel yüz yüze eğitim veren yükseköğretim ... -
Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Biyoteknoloji Konusundaki Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi (Muğla İli Örneği)
(2006)Bu çalışma, Muğla İli’nde Fen Bilgisi öğretmenliği yapan öğretmenlerin, biyoteknoloji konusundaki bilgi düzeylerinin belirlenmesini konu almaktadır. Bu çerçevede, Fen Bilgisi öğretmenlerinin biyoteknoloji konusuna ilişkin ... -
High School Students’ Performances on Proof Comprehension Tests
(2018)This study is a part of a large scale project in which an action research design is used to teach proof to 11th grade students. This part of the project aims to identify students’ comprehension level through five proof ... -
Hipotez test sürecinde çocukların ve yetişkinlerin bilimsel düşünme eğilimleri
(2009)Bu çalışma çocukların ve yetişkinlerin bilimsel düşünmeye olan yatkınlıklarını araştırmak amacıyla tasarlanmıştır. Çalışma batı Anadolu’da bir ilde bulunan bir ilköğretim okulunda, 6. sınıf öğrencilerinin (n:59) ve bu ilde ... -
İlköğretim fen bilgisi dersinde buluş yoluyla öğretimin öğrenci başarısına etkisinin belirlenmesi (Muğla örneği)
(2007)Araştırmanın amacı, İlköğretim Fen Bilgisi Dersinde 7. sınıf ders kitabında yer alan "Mavi Gezegenimiz, Ekosistem, Beslenme Döngüleri" konularının buluş yoluyla öğretiminin, sunuş yoluyla öğretime göre öğrenci başarısına ... -
İlköğretim Fen ve Teknoloji programında yer alan Afet Eğitimi konularına ilişkin öğretmen görüşleri
(2011)Afetler karşısında toplumun bütün katmanlarının farklı düzeylerde de olsa etkilendiği bir gerçektir. Toplumun afet zararlarının azaltılmasında etkin rol alabilmesi için toplum bilincinin artırılması şarttır ve bunun da en ... -
İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin enerji ve enerji ile ilgili kavramları algılamaları
(2009)Bu çalışma; ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin enerji ve enerji ile ilgili kavramları zihinlerinde nasıl algıladıklarını ve bunların zaman içerisinde nasıl değiştiğini belirlemeye yönelik olarak tasarlanmıştır. Bu ... -
İlköğretimde Mesleki Çalışma (Seminer) Dönemi Uygulamaları
(2018)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin seminer dönemi mesleki çalışmalara yönelik görüşlerini belirlemektir. Nitel yaklaşımla gerçekleştirilen araştırmaya Eskişehir ilinin Tepebaşı ilçesindeki ... -
Makine Mühendisliği ve Ekonometri Öğrencilerinin Programlamaya İlişkin Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi
(2016)Bilgisayar programlama, bilişim sektöründe yaşanan hızlı değişimler sayesinde sektörün önemli bir dalı haline gelmiştir. Yükseköğretimde Bilgisayar ve Yazılım Mühendisliği bölümlerinin yanı sıra, farklı mühendislik bölümleri ... -
Mikroöğretim Uygulamasının Öğretmen Adaylarının Sınıfta Ders Anlatımına İlişkin Görüşleri Üzerine Etkisi
(2003)Bu çalışmanın amacı, mikroöğretim uygulaması yapan öğretmen adaylarının sınıfta ders vermeye ilişkin görüşlerinde mikroöğretim öncesi ve sonrası farklılık olup olmadığının incelenmesidir. Bu çalışma Muğla Üniversitesi Beden ... -
Modern Çağın Yeni Fobisi: Üniversite Öğrencileri Arasında Nomofobi Prevalansı
(2016)Mobil teknolojiler, günümüzde artık yaşamımızın bir parçası haline gelmiştir. Cep telefonları ve akıllı telefonların kullanımı hayatımızı her alanda kolaylaştırırken, bağımlılık veya huzursuzluk gibi bazı istenmeyen etkiler ... -
Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması
(2018)Bu araştırmada okuduğunu anlama stratejilerinin öğrencilerin okuduğunu anlamalarına etkisini deneysel yöntemlerle ortaya koyan çalışmaların etki büyüklüklerinin birleştirilmesi amaçlanmıştır. Okuduğunu anlama stratejilerinin ... -
Okul Öncesi Eğitime Katılımın Daha Sonraki Yıllardaki Akademik Başarıya Etkisi: TEOG Sınavları
(2018)Karma yöntemle desenlenen bu araştırmanın amacı, okul öncesi eğitime katılımın öğrencilerin daha sonraki yıllardaki akademik başarılarını etkileyip etkilemediğini Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş Sınavı (TEOG) sonuçlarına ... -
Ortaöğretim Öğretmenlerinin Öğrenen Özerkliğini Destekleme Davranışları ile Denetim Odağı Eğilimleri
(2018)Bu çalışmanın amacı ortaöğretim öğretmenlerinin öğrenen özerkliğini destekleme davranışları ile denetim odağı eğilimlerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu, 2014-2015 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Muğla ilinde ...