Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKizir, Mine
dc.date.accessioned2020-11-20T14:40:53Z
dc.date.available2020-11-20T14:40:53Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1302-9967
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/832
dc.identifier.urihttps://doi: 10.14812/cufej.569720
dc.descriptionWOS: 000493823700006en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine and to present systematically the coaching practices studies conducted for children, their families or specialists in the field of Autism Spectrum Disorder (ASD). In order to achieve this aim, experimental or quasi-experimental studies on telehealth (distance) coaching practices published in a peer-reviewed journal between the years 2010-2018 were reviewed over the literature. According to the criteria determined, 18 studies were presented in the type of "narrative review". Investigations were examined in terms of participant characteristics, research model, targeted skill area, independent variable, a technology used, implementation process, validity-reliability, follow-up-generalization, and results. The results show that telehealth coaching practices have an impact on targeted skills. Coaching practices carried out in in-situ have limitations such as cost, transportation and the inability of time to be flexible. Based on the results of the research, telehealth coaching practices can be a solution to overcome these limitations. In addition, it will be possible for families or professionals living in rural areas to access special education services through distance coaching practices.en_US
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) olan çocuklara, ailelerine veya bu alanda görev yapan uzmanlara yönelik olarak uzaktan yürütülen koçluk uygulamalarını kapsayan çalışmaları incelemek ve sistematik olarak sunmaktır. Bu amaca ulaşabilmek için, uzaktan koçluk uygulamalarına ilişkin yürütülen, 2010-2018 yılları arasında, hakemli bir dergide yayımlanmış olan ve deneysel veya yarı deneysel çalışmalar alanyazın üzerinden taranmıştır. Belirlenen ölçütlere göre ulaşılan 18 çalışma, “öyküleyici derleme” türünde incelenerek sunulmuştur. İncelenen araştırmalar, katılımcı özellikleri, araştırma modeli, hedeflenen beceri alanı, bağımsız değişken, kullanılan teknolojik donanım, uygulama süreci, geçerlik-güvenirlik, izleme-genelleme ve sonuçlarına ilişkin özellikler bakımından incelenmişlerdir. Sonuçlar, uzaktan koçluk uygulamalarının hedeflenen beceriler üzerinde etkili olduğunu göstermektedir. Gerçek ortamlarda yürütülen koçluk uygulamalarının maliyet, ulaşım ve zamanın esnek olamaması gibi sınırlılıkları bulunmaktadır. Araştırma sonuçlarından yola çıkarak, söz konusu sınırlılıkların giderilmesinde uzaktan koçluk uygulamaları bir çözüm olabilmektedir. Bunun yanı sıra özellikle kırsal kesimlerde yaşayan ailelerin veya uzmanların özel eğitim hizmetlerine ulaşabilmeleri uzaktan koçluk uygulamaları ile mümkün olabilecektir.
dc.item-language.isoengen_US
dc.publisherCukurova Univen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTelehealth Coachingen_US
dc.subjectAutism Spectrum Disordersen_US
dc.subjectDistance Educationen_US
dc.subjectProfessional Educationen_US
dc.subjectParent Educationen_US
dc.titleReviewing of Telehealth (Distance) Coaching Practices for Autism Spectrum Disorderen_US
dc.item-title.alternativeOtizm Spektrum Bozukluğu’na Yönelik Uzaktan Koçluk Uygulamalarının İncelenmesi
dc.item-typereviewen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorKizir, Mine
dc.identifier.doi10.14812/cufej.569720
dc.identifier.volume48en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1072en_US
dc.identifier.endpage1110en_US
dc.relation.journalCukurova University Faculty of Education Journalen_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster