Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDeliveli, Kısmet
dc.date.accessioned2021-02-19T08:07:04Z
dc.date.available2021-02-19T08:07:04Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationDeliveli, K. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleği Konusundaki Görüşleri ve Geleceğe Yönelik Beklentileri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1-35.en_US
dc.identifier.issn1301-0085
dc.identifier.issn1309-0275
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.9779/pauefd.774418
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/8961
dc.descriptionWOS:000609186300016
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, sınıf öğretmenliği son sınıfta okuyan öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği konusundaki düşüncelerini, öğretmenlik mesleğini tercih etme sebeplerini, öğretmenlik mesleğine yönelik beklentilerini ve olanaklar mümkün olsa hayatta olmasını istedikleri şeylerin neler olduğunu anlamaya çalışmaktır. Çalışma nitel araştırma yaklaşımlarından olgubilim yöntemine göre tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubu amaçlı ve benzeşik örnekleme yöntemi ile oluşturulmuştur. 2015-2016 yılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim Fakültesi, sınıf öğretmenliği son sınıfta okuyan 42 (21 kız ve 21 erkek) öğretmen adayının görüşlerine başvurulmuştur. Veriler katılımcıların yaşam öyküleri, yarı yapılandırılmış görüşme formu (3 soru) ve arzu listesinde yer alan sorular (4 soru) ile toplanmış, içerik analizi ve betimsel analiz yöntemleriyle analiz edilmiş; bulgular “öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine ilişkin görüşleri ve geleceğe yönelik beklentileri” olmak üzere iki temada değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarının çoğunluğunun öğretmenlik mesleğinin daha çok dezavantajlı yönlerine vurgu yaptıkları, sınavla öğretmen atamalarının yapılmasını, öğretmenlik statüsünün düşük olmasını, öğretmenlerin çalışma şartlarının adil olmamasını ve lisans düzeyinde verilen eğitimin teorik olmasını eleştirdikleri anlaşılmıştır. Bu bulgulara dayanarak, öğretmenlik mesleğinin statüsünü yükseltecek önlemler alınması, öğretmenlerin çalışma koşullarının iyileştirilmesi, seçme/yerleştirme ve atama sınavlarının gözden geçirilmesi, lisans düzeyinde verilecek eğitimin teorik ve uygulamalı olacak şekilde yapılması önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to understand classroom teacher candidates’ teaching-related opinions and expectations, reasons to prefer teaching and wishes in life. The study is based on phenomenological method as one of qualitative research approaches. The study sample was formed through purposive and homogeneous sampling. 42 senior students (21 females-21 males) who studied classroom teaching at Mugla Sitki Kocman University during the academic year of 2015-2016 were asked for their opinions. The data was collected through participant biographies, semi-structured 3-item interview forms and 4-question wish lists and analyzed through content and descriptive analysis. Findings were evaluated in two themes as “teacher candidates’ opinions on teaching” and “future expectations”. The study results reveal that the majority of the candidates emphasize mostly disadvantages of being a teacher and criticize that teachers are assigned based on an exam, teaching has a low status, working conditions are unfair, and undergraduate education is theoretical. Regarding these findings, it is recommended that precautions to raise the status of teaching profession should be taken, working conditions of teachers should be enhanced, exams for selection and assignment should be reviewed, and undergraduate education should be both theoretical and applied.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.publisherDERGIPARKen_US
dc.relation.isversionof10.9779.pauefd.774418en_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSınıf öğretmenliğien_US
dc.subjectÖğretmen adayıen_US
dc.subjectÖğretmenlik mesleğien_US
dc.subjectBeklentileren_US
dc.subjectClassroom teachingen_US
dc.subjectTeacher candidate,en_US
dc.subjectTeaching professionen_US
dc.subjectExpectationen_US
dc.titleSınıf Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Mesleği KonusundakiGörüşleri ve Geleceğe Yönelik Beklentilerien_US
dc.item-title.alternativeOpinions and Expectations of Classroom Teacher Candidates about the Teaching Professionen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorDeliveli, Kısmet
dc.identifier.volume51en_US
dc.identifier.startpage393en_US
dc.identifier.endpage425en_US
dc.relation.journalPamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster