Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTürk, Zehra
dc.date.accessioned2021-03-29T12:23:34Z
dc.date.available2021-03-29T12:23:34Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.18506/anemon.624147
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/9107
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, hazır giyim sektöründe faaliyet gösteren LC Waikiki ve DeFacto markalarını kullanan tüketicilerin marka tercihlerinde pozitif ve negatif ağızdan ağıza pazarlama faaliyetlerinin etkisini araştırmaktır. Bu amaçla Muğla ilinde bu markaları kullanan tüketicilere yönelik anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Anket uygulaması sonucu elde edilen veriler basit regresyon analizi ile test edilmiştir. Analiz sonucunda, LC Waikiki ürünü kullananların marka tercihinde pozitif ağızdan ağıza pazarlama faaliyetlerinin etkisi 0.522 oranında iken, DeFacto ürünü kullananlarda bu oran 0.729’dur. LC Waikiki markasının tercihinde negatif ağızdan ağıza pazarlama faaliyetlerinin etkisi negatif yönde 0.359 iken, DeFacto markasının tercihinde bu oran negatif yönde 0.749’dur. Sonuç olarak, DeFacto markasını tercih eden tüketicilerin ağızdan ağıza pazarlama faaliyetlerinden etkilenme oranları LC Waikiki tüketicilerine göre daha yüksektiren_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to investigate the impact of positive and negative word of mouth marketing activities on brand preferences of consumers using LC Waikiki and DeFacto brands operating in the garment sector. For this purpose, a survey was conducted for consumers using these brands in Muğla. The data obtained from the survey application was tested with simple regression analysis. As a result of the analysis, the effect of positive word of mouth marketing activities on brand preference of those who use LC Waikiki product is 0.522, while it is 0.729 for those using DeFacto product. While the effect ofnegative word-of-mouth marketing activities in the preference of LC Waikiki brand is 0.359 in the negative direction, this ratio is 0.749 in the negative direction in the preference of the DeFacto brand. As a result, consumers who prefer the DeFacto brand are more likely to be affected by word of mouth marketing than LC Waikiki consumersen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.publisherAnemon Muş Alparslan Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.18506/anemon.624147en_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPozitif ağızdan ağıza pazarlamaen_US
dc.subjectNegatif ağızdan ağıza pazarlamaen_US
dc.subjectMarka tercihien_US
dc.titlePozitif ve Negatif Ağızdan Ağıza Pazarlamanın Marka Tercihi Üzerine Etkisi: Hazır Giyim Sektörüne Yönelik Bir Araştırmaen_US
dc.item-title.alternativeThe Effect of Positive and Negative Word of Mouth Marketing on Brand Choice: A Research for the Clothing Industryen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Marmaris Turizm Meslek Yüksekokulu, Seyahat-Turizm Ve Eğlence Hizmetleri Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-0769-1620en_US
dc.contributor.institutionauthorTürk, Zehra
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage363en_US
dc.identifier.endpage369en_US
dc.relation.journalAnemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster