Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAydın Çınar, Bahar
dc.date.accessioned2021-04-02T06:57:31Z
dc.date.available2021-04-02T06:57:31Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationAydın, B. (2020). Türkiye’de eleştirel okuma konusunda yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesi. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (18), 76-87. DOI: 10.29000/rumelide.705515.en_US
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29000/rumelide.705515
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/9135
dc.description.abstractÇalışmada Türkiye`de 1997-2019 yılları arasında eleştirel okuma alanında yapılmış yüksek lisans ve doktora tezleri incelenerek lisansüstü düzeydeki araştırmaların eğilimlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda, tezler yayımlandığı yıl, yöntem, veri toplama araçları, örneklem özellikleri, veri analiz teknikleri ve konu alanları açısından değerlendirilmiştir. Tezlerin incelenmesinde betimsel araştırma yaklaşımlarından doküman incelemesi kullanılmıştır. Çalışma 1997-2019 yılları ile sınırlandırılmış olup bu yıllar arasında Yükseköğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezi Veri Tabanında bulunan ve tam metin olarak ulaşılabilen tezler çalışma kapsamına alınmıştır. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma bulgularıyla elde edilen sonuçlara incelendiğinde; Türkiye’de eleştirel okuma konusunda yapılan araştırmaların çoğu genellikle yüksek lisans düzeyindedir. Tezlerin çoğu Gazi Üniversitesinde yazılmıştır. Tezlerin çoğunluğunda ortaokul öğrencileri ile çalışıldığı, deneysel çalışmalar olduğu, tezlerde genellikle anket ya da likert tipi ölçeklerin kullanıldığı, t-testi ve ANOVA analizi istatistiklerinin kullanıldığı belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was made on critical reading area in Turkey between 1997-2019 and to identify trends in graduate studies in the doctoral thesis examined lisansüst. For this purpose, theses were evaluated in terms of year, method, data collection tools, sample characteristics, data analysis techniques and subject areas. Theses are examined by document analysis within the framework of descriptive approach. In this study, theses that are available in full text and included in YOK National Thesis Database were included in the study and the study was limited to 1997-2019. Content analysis was used to analyze the obtained data. According to the results obtained from the research findings; The research carried out in Turkey is generally determined to be at the graduate level. Most of the theses were written at Gazi University. It was determined that most of the theses were studied with middle school students, there were experimental studies, mostly questionnaire or likert type scales were used, and t-test and ANOVA analysis statistics were used in the theses.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.publisherRumeliYA Yayıncılıken_US
dc.relation.isversionof10.29000/rumelide.705515en_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEleştirel okumaen_US
dc.subjectAraştırma eğilimlerien_US
dc.subjectLisansüstü tezleren_US
dc.subjectİçerik analizien_US
dc.titleTürkiye’de eleştirel okuma konusunda yapılmış lisansüstü tezlerin incelenmesien_US
dc.item-title.alternativeInvestigation of graduate thesis on critical reading in Turkeyen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Rektörlük, Türk Dili Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-4309-8226en_US
dc.contributor.institutionauthorAydın Çınar, Bahar
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage76en_US
dc.identifier.endpage87en_US
dc.relation.journalRumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster