• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Turizm Fakültesi
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Turizm Fakültesi
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yeşil İmaj ve Ağızdan Ağıza İletişimin Yeşil Otellere Fazla Ücret Ödeme Niyeti Üzerindeki Etkisi

Thumbnail

View/Open

Tam Metin / Full Text (1.071Mb)

Date

2020

Author

Arslan Ayazlar, Reyhan
Gün, Gamze

Metadata

Show full item record

Citation

AYAZLAR, R.A, GÜN, G. (2020). Yeşil İmaj Ve Ağızdan Ağıza İletişimin Yeşil Otellere Fazla Ücret Ödeme Niyeti Üzerindeki Etkisi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 24 (1), 249-261.

Abstract

Çevrede yaşanan olumsuz değişiklikler tüketicileri daha çevre dostu tatillere yönelttiği gibiturizm endüstrisinde faaliyet gösteren işletmelerin de çevre dostu uygulamaları işletmelerine adapte etmelerinde etkili olmuştur. Turistik işletmelerin çevre dostu uygulamaları başarılı bir şekilde hayata geçirmelerinde tüketici davranışlarının önemli bir etkisi bulunmaktadır. Tüketicilerin davranışlarının belirlenmesinde niyetlerinin öncül bir etken olduğu bilinmektedir. Tüketicilerin çevre dostu uygulamalara fazla ücret ödeme niyetleri, davranışlarının belirleyicisi konumundadır. Bu çalışmada tüketicilerdeki yeşil imaj algısı ve ağızdan ağıza iletişimin, yeşil otellere fazla ücret ödeme niyeti üzerindeki etkisi araştırılmaktadır. Araştırma kapsamında 200 üniversite öğrencisinden veri elde edilmiştir. Araştırmada önerilen modelin test edilmesinde yapısal eşitlik modellemesi kullanılmıştır. Araştırma sonunda ağızdan ağıza iletişimin yeşil otellere fazla ücret ödeme niyeti üzerinde bir etkisi belirlenirken, yeşil imajın fazla ücret ödeme niyetine etki etmediği tespit edilmiştir.
 
The negative changes in environment direct customers environmental friendly vacations as well as impact companies in tourism industry adapting environmental friendly practices to their companies. Customer behaviors have an important effect on the success of environmental friendly applications in tourism businesses. It is widely known that intention is an antecedent of customer behaviors. Customers’ willingness to pay more for environmental friendly applications leads their behavior. The effects of green image and word-of-mouth (WOM) on customers willingness to pay more for green hotels are investigated in this study. Data was gathered from 200 college students. Structural equation modeling (SEM) was performed in order to test the proposed model in the study. According to SEM results, while word-of-mouth affects the customers’ willingness to pay more for green hotels, the effect of green image on willingness to pay more have not been revealed.
 

Source

Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Volume

24

Issue

1

URI

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpnM056UTRPQT09/yesil-imaj-ve-agizdan-agiza-iletisimin-yesil-otellere-fazla-ucret-odeme-niyeti-uzerindeki-etkisi
https://hdl.handle.net/20.500.12809/9141

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]
  • Turizm İşletmeciliği Bölümü Koleksiyonu [52]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide|| Instruction || Library || Muğla Sıtkı Koçman University || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman University, Muğla, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.