• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi
  • Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A Holistic Approach to Investigate Consumer’s Attitude toward Foreign Products: Role of Country Personality, Self-Congruity, Product Image and Ethnocentrism

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full text (2.069Mb)

Tarih

2021

Yazar

Aktan, Murat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Murat Aktan & Mahwish Anjam (2021): A Holistic Approach to Investigate Consumer’s Attitude toward Foreign Products: Role of Country Personality, Self-Congruity, Product Image and Ethnocentrism, Journal of International Consumer Marketing, DOI: 10.1080/08961530.2021.1937768

Özet

Consumers’ evaluation of foreign products depends on various factors including their country perceptions, and ethnocentrism etc. This study introduces an integrated model incorporating the impact of country personality (CP), self-congruity (SC), product image (PPI), and ethnocentrism on consumers’ product attitude (GPA). The research was carried out on 358 Turkish consumers to evaluate and compare products with three different country origins (US, Japan, and China). The results revealed that interrelationships between the aforementioned constructs vary for subject countries, highlighting country-wise differences in consumers’ perceptions. The findings suggest that marketers should avoid “one size fits all marketing strategies” but instead focusing on the inherited country-specific strengths and weaknesses when they operate in international markets.

Kaynak

Journal of International Consumer Marketin

Bağlantı

https://doi.org/10.1080/08961530.2021.1937768
https://hdl.handle.net/20.500.12809/9360

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü Koleksiyonu [15]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.