Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇulcuoğlu, Turgut
dc.contributor.authorŞentürk, Halil Evren
dc.date.accessioned2022-01-05T07:57:03Z
dc.date.available2022-01-05T07:57:03Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationÇULCUOĞLU T,ŞENTÜRK H. E (2021). SPOR BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUL İKLİMİ ALGILARINI YORDAYAN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ. SPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİ, 19(3), 176 - 190. Doi: 10.33689/spormetre.898872en_US
dc.identifier.issn2717-6347
dc.identifier.issn1304-284X
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33689/spormetre.898872
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/9738
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, bir kamu üniversitesinin spor bilimleri fakültesinde lisans eğitimi alan öğrencilerin okul iklimi algılarını yordayan faktörlerin incelenmesidir. Spor bilimleri lisans öğrencilerinin okul iklimi algılarının incelendiği bu çalışma, mevcut bir durumu var olduğu hali ile betimlemeyi amaçladığı için tarama modelinde şekillenmiştir. Bu bağlamda araştırmanın çalışma evrenini uygun örnekleme tekniği gereği küresel salgın nedeniyle kısıtlı imkânlarla belirlenen Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesi çatısı altında lisans eğitimlerini sürdüren 1239 üniversite öğrencisi oluşturmuştur. Araştırma uzaktan eğitim vasıtası ile ulaşılabilen 436 gönüllü öğrenciden elde edilen veriler ile gerçekleştirilmiş olup bu sayı çalışmanın örneklem büyüklüğü olarak kaydedilmiştir. Cinsiyet, sınıf, bölüm ve öğretim türü değişkenlerinin yazar tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu ile tespit edildiği çalışmada temel veri toplama aracı olarak Terzi (2015) tarafından geliştirilen Üniversite Öğrencilerine Yönelik Okul İklimi Ölçeği kullanılmıştır. Çalışmada ayrıca öğrencilerin spora yönelik tutumları ve üniversiteye duydukları güvenin belirlenmesi için Şentürk (2015) tarafından geliştirilen Spora Yönelik Tutum Ölçeği ile Özdoğan ve Tüzün (2007) tarafından geliştirilen Üniversiteye Güven Ölçeği’nden yararlanılmıştır. Normal dağılım gösteren ve yüksek derecede güvenilir olduğu tespit edilen verilere uygulanan parametrik testler sonucunda ortaya çıkan bulguların ışığında öğrencilerin spora yönelik tutumları ile üniversiteye duydukları güvenin, okul iklimi algılarını olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. Aynı zamanda öğrencilerin spora yönelik tutumları ile üniversiteye duydukları güvenin, birlikte, okul iklimi algıları üzerinde önemli birer yordayıcı (%60) oldukları tespit edilmiştir. Sonuç olarak, spor bilimleri lisans öğrencilerinin okul iklimi algılarının artırılması için spora yönelik tutumlarının ve üniversiteye duydukları güvenin, akademik ve idari personeller tarafından olumlu yönde desteklenmesinin uygun olacağı görüşüne varılmıştır. Anahtar Kelimeler:en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.publisherAnkara Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.33689/spormetre.898872en_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSpor bilimlerien_US
dc.subjectÜniversiteye güvenen_US
dc.subjectSpora yönelik tutumen_US
dc.titleSPOR BİLİMLERİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUL İKLİMİ ALGILARINI YORDAYAN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Spor Bilimleri Fakültesi, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümüen_US
dc.contributor.authorID0000-0002-7739-0583en_US
dc.contributor.authorID0000-0001-7402-0758en_US
dc.contributor.institutionauthorÇulcuoğlu, Turgut
dc.contributor.institutionauthorŞentürk, Halil Evren
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage176en_US
dc.identifier.endpage190en_US
dc.relation.journalSPORMETRE BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BİLİMLERİ DERGİSİen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster