Yazar "Akbulut, Onur" için listeleme
-
How visible are sacred sites online?: Availability of European sacred site websites
Akbulut, Onur; Ekin, Yakın (Dublin Institute of Technology, 2017)Sacred sites are places where the spiritual world meets the real world. Every culture in the world seeks to acclaim the mysterious, the divine, the martyred or the extraordinary. There are vast numbers of sacred places of ... -
Kültürel Miras Turizmi Olarak Savaş Alanları Turizmi: Türkiye’de Yer Alan Savaş Anıtlarının Coğrafi Bilgi Sistemleri Analizi
Akbulut, Onur; Ekin, Yakın (2018)Savaş olgusu insanlık tarihi kadar eskidir. Geçmişte yıkımların ve milyonlarca insanın ölümünün gerçekleştiği savaş alanlarının bazıları günümüzde birer turistik çekiciliğe dönüşmüştür. Bu alanlara, literatürde savaş ... -
MOUNTAIN DESTINATION INNOVATIVENESS MODEL (MDIM) FOR BABADAĞ-TURKEY
Akbulut, Onur; Yakın, Ekin (Uludağ Üniversitesi, 2022)Muğla is an international tourism destination in Turkey. Babadağ Mountain, located in Fethiye, is also one of the renowned paragliding destinations in the world. The objective of this study is to implement MDIM in Babadağ ... -
Perceptions of tourism-related non-governmental organization (NGO) managers in Antalya
Akbulut, Onur; Ekin, Yakın (Emerald Group Publishing Ltd, 2019)Purpose The purpose of this paper is to investigate the perceptions of tourism-related non-governmental organization (NGO) managers on overtourism trends in Antalya, Turkey. Design/methodology/approach Focus group study ... -
Teachers’ Perceptıons About School Trıps: the Case of Fethıye Dıstrıct
Akbulut, Onur (2018)The relationship between tourism and education is as old as the dawn of humanity. Hence, the education-oriented Grand Tour was the origin of the contemporary tourism movements. The well-accepted paradigm that tourism market ... -
Türk Dünyası Sürdürülebilir Turizm Destinasyonlarında Kullanılabilecek Ağ Örneği: Ab - Eden Ağı
Ekin, Yakın; Akbulut, Onur (2018)EDEN girişimi, 2006 yılında, rekabetin yönetilmesinde önemli bir koordinasyon rolü oynayan Avrupa Komisyonu tarafından başlatılmıştır. Paydaşlar arasında diyalogu teşvik etmek, ulusal seçim prosedürlerini ve farkındalık ... -
YEŞİL PAZARLAMA STRATEJİLERİNİN REKABET AVANTAJINA ETKİSİNİN İNCELENMESİ: MUĞLA İLİNDE YER ALAN 4 ve 5 YILDIZLI OTEL İŞLETMELERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA
Akdemir, Ruşen; Akbulut, Onur (2019)Yeşil pazarlama kavramı doğası itibariyle tüketiciler ve işletmeler açısından büyük önem arz etmektedir. Araştırmanın amacı yeşil pazarlama stratejilerinin işletmelere rekabet avantajı sağlayıp sağlamadığını ölçebilmektir. ...