Yazar "Karabulut, Ali Naci" için listeleme
-
Analyzing the Impact of Consumer Confidence Index and Geopolitical Risk Indices on Foreign Trade in Food Commodities: Evidence from Turkey
Gürsoy, Samet; Karabulut, Ali Naci; Bulut, Zeki Atıl (INT JOURNAL CONTEMPORARY ECONOMICS & ADMINISTRATIVE SCIENCES, 2023)In recent years, the increase in global crises in areas such as climate, food, health, and international relations has led to an increase in the level of interest of both economists and senior managers in macroeconomic ... -
Are Social Marketing Investments Used as a Tool for Voluntary Reporting or Disclosure?
Uçma Uysal, Tuğba; Kurt, Ganite; Karabulut, Ali Naci (Igi Global, 2018)[No abstract available] -
ÇEVRİMİÇİ TÜKETİCİ YORUMLARI İÇİN YASAL GEREKSİNİMLER: eWOM’A HEP GÜVENEBİLİR MİYİZ?
İnternet, toplum hayatının diğer pek çok yönü gibi tüketim alışkanlıklarını da önemli ölçüde değiştirmiştir. Bugün tüketicilerin deneyimledikleri ürünler, hizmetler ve markalar hakkında yaptıkları çevrimiçi yorumlar, hiç ... -
Examining the role of two aspects of eWOM in online repurchase intention: An integrated trust-loyalty perspective
Bulut, Zeki Atıl; Karabulut, Ali Naci (Wiley, 2018)As electronic word-of-mouth (eWOM) has become an influential information resource for digital consumers who purchase products, understanding how the 2 ways of eWOM influence consumers' online repurchase intention (ORPI) ... -
Explaining Young Consumers' Online Purchase Behavior under Risky Conditions: Perspectives from Mental Accounting
Bulut, Zeki Atil; Karabulut, Ali Naci; Uysal, Tugba Ucma; Uzun, Ali Caglar (Igi Global, 2015)As the internet becomes a new shopping channel, which threats traditional shopping, it also causes dramatic changes in consumer market. In the light of theories claiming that consumers act with limited rationality and make ... -
Slow Food Konseptine Uygun Restoranlarda, Algılanan Hizmet Kalitesinin, Markaya Yönelik İmaj, Güven ve Sadakate Etkisi: Köyceğiz İlçesini Ziyaret Eden Yabancı Turistler Üzerinde Bir Araştırma
Uslu, Abdullah; Karabulut, Ali Naci (2019)Restoran işletmeleri müşterilerine sunmuş oldukları hizmeti oldukça özenli ve kaliteli bir şekilde gerçekleştirmek durumundadırlar. Çünkü müşterilerin algıladıkları hizmet kalitesi, müşterilerin ileriye dönük tercih ve ... -
TOURISTIC DESTINATIONS' PERCEIVED RISK AND PERCEIVED VALUE AS INDICATORS OF E-WOM AND REVISIT INTENTIONS
Uslu, Abdullah; Karabulut, Ali Naci (Int Journal Contemporary Economics & Administrative Sciences, 2018)In the process of destination selection, it is known that tourists perceive many different risks and use eWOM behavior as a risk reduction tool. Also the risks that consumers perceive are influential on the values they ... -
Tüketicilerin algılanan risk değişkeni karşısında internetten alışveriş yapma eğilimlerinin ölçülmesi: Beklenen fayda teorisine karşı beklenti teorisi
Karabulut, Ali Naci (2013)İnternetin ve alışveriş amaçlı kullanımının hızla yaygınlaştığı göz önünde bulundurulduğunda, yakın gelecekte geleneksel pazar-sanal pazar ayrımının anlamsız olacağı söylenebilir. Firmalar açısından da bu yeni alışveriş ... -
Z Kuşağının Tatile Yönelik İlgilenimi
Güçlütürk Baran, Günseli; Noyan, Elçin; Karabulut, Ali Naci (Marmara Üniversitesi, 2020)Kuşaklar üzerine yapılan çalışmalar, pazarlama ve tüketici davranışı açısından güncel araştırma konuları arasında yer alır. Z kuşağı yeni tüketiciler olarak kendini göstermektedir. Önceki kuşaklara göre teknolojiyle daha ...