Yazar "Sidekli, Sabri" için listeleme
-
2004 İlköğretim Matematik Öğretimi Programı Doğrultusunda İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Öğretmenlerinden Matematik Dersi İçin Beklentileri
Gökbulut, Yasin; Yangın, Selami; Sidekli, Sabri (2008)Matematik dersinde öğretmenlerin kullandıkları öğretim yöntemleri, sınıf içi ve sınıf dışı davranışları başta olmak üzere daha birçok etken, öğrencilerin matematik dersine yönelik tutumlarını ve beklentilerini etkilemektedir. ... -
Analitik ve Holistik Düşünen Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kullandıkları Okuduğunu Anlama Stratejileri
Bu araştırmada problem çözmede analitik ve holistik düşünen sınıf öğretmeni adaylarının kullandıkları okuduğunu anlama stratejilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Tarama modeline uygun olarak düzenlenen araştırma 2014-2015 ... -
Developing Story Writing Skills with Fourth Grade Students' Mind Mapping Method
Uysal, Humeyra; Sidekli, Sabri (Turkish Education Assoc, 2020)The aim of this study is to develop story-writing skills by using the mind map method of fourth grade primary school students. In this respect, the study was designed as a mixed-method research in which quantitative and ... -
İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin “Üçgen, Kare ve Dikdörtgen” Kavramlarına İlişkin Metaforları
Sidekli, Sabri; Pekdemir, Esadiye; Yorulmaz, Alper (Anadolu Üniversitesi, 2021)Metaforlar, matematiksel olmayan fikirleri kullanarak matematiksel kavramlara ilişkin yeni anlamlargeliştirmesine yardımcı olmakla birlikte geçmişe ait yaşantıları, bugünkü fikirleri ve geleceğe ilişkin umutlarıyansıtmaktadır. ... -
Köyde Öğretmen Olmak: Birleştirilmiş Sınıf
Sidekli, Sabri; Coşkun, İbrahim; Aydın, Yıldıray (2015)Köyde nüfusun az olması nedeniyle köy okullarında farklı sınıf düzeylerindeki öğrencilerin bir derslikte toplanarak tek bir öğretmen tarafından eğitim öğretim faaliyetinin gerçekleştirilmesi sürecine birleştirilmiş sınıf ... -
Okuduğunu Anlama Stratejilerinin Okuduğunu Anlamaya Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması
Sidekli, Sabri; Çetin, Esra (2018)Bu araştırmada okuduğunu anlama stratejilerinin öğrencilerin okuduğunu anlamalarına etkisini deneysel yöntemlerle ortaya koyan çalışmaların etki büyüklüklerinin birleştirilmesi amaçlanmıştır. Okuduğunu anlama stratejilerinin ... -
Öğrencilerin Fen ve Teknoloji Dersine Karşı Tutumlarındaki Değişim: Bir Yıllık Takip
Yangın, Selami; Sidekli, Sabri (2014)Fen bilimleri ile ilk defa ilkokulda karşılaşan öğrencilerin bu derse karşı olumlu tutum geliştirmesinde verilen eğitim ve öğretimin yanında değişen programların ve bireylerin gelişim sürecinin de önemli bir yeri vardır. ... -
Öğrenme Stillerinin Sınıf Öğretmeni Adaylarının Akademik Başarılarını Yordama Gücü
Sidekli, Sabri; Akdoğdu, Eda (2018)Bu çalışmanın amacı öğrenme stillerinin sınıf öğretmeni adaylarının akademik başarılarını yordama gücünü belirlemektir. Çalışmanın evrenini 2014-2015 eğitim öğretim güz yarıyılında Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Eğitim ... -
Predictive Power of Learning Styles on Primary School Pre-service Teachers' Academic Achievement
Sidekli, Sabri; Akdogdu, Eda (Hacettepe Univ, 2018)The purpose of this study is to determine the predictive power of learning styles on primary school pre-service teachers' academic achievement. Correlational research design has been used in accordance with the aim of the ... -
PROSPECTIVE TEACHERS' MISCONCEPTIONS ABOUT CLASSIFICATION OF PLANTS AND CHANGES IN THEIR MISCONCEPTIONS DURING PRE-SERVICE EDUCATION
Yangin, Selami; Sidekli, Sabri; Gokbulut, Yasin (Sci Methodical Ctr-Sci Educologica, 2014)This study reported herein aimed to reveal prospective teachers' misconceptions about classification of plants and the effect of pre-service education program on their correct conceptions of this biological issue. Prospective ... -
STEM APPLICATIONS IN MATHEMATICS EDUCATION: THE EFFECT OF STEM APPLICATIONS ON DIFFERENT DEPENDENT VARIABLES
Yıldırım, Bekir; Sidekli, Sabri (Sci Methodical Ctr-Sci Educologica, 2018)The purpose of the research is to analyze the effect of STEM applications on mathematics pre-service teachers' mathematical literacy self-efficacy, technological pedagogical knowledge and mathematical thinking skills and ... -
Stem in transition from primary school to middle school: Primary school students' attitudes
Karalar, Halit; Sidekli, Sabri; Yıldırım, Bekir (T&K Academic, 2021)This study aims to examine the STEM attitudes of primary school fourth-grade students who are in the transition period from primary school to middle school. More specifically, this study examines whether the students' ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının van Hiele geometrik düşünce düzeylerinin, bazı değişkenlere (lise türü, lise alanı, lise ortalaması, ÖSS puanları, lisans ortalamaları ve cinsiyet) göre incelenmesi
Gökbulut, Yasin; Sidekli, Sabri; Yangın, Selami (2010)Bu araştırma, sınıf öğretmenliği alanında öğrenim gören öğrencilerin van Hiele geometrik düşünce seviyelerini belirlemek ve bu seviyelerle mezun oldukları lise türü, lise alanı, lise ortalaması, ÖSS(Öğrenci Seçme Sınavı) ... -
Türkü: Sosyal Bilgiler Öğretiminde Yeni Bir Yaklaşım
Sidekli, Sabri; Coşkun, İbrahim (2014)Bu araştırmanın amacı ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin Sosyal Bilgiler konularını öğrenmede “Türkü” destekli öğretimin ve öğrenmenin etkisini belirlemektir. Bu çalışma 2012-2013 Eğitim – Öğretim yılı bahar döneminde ... -
Yazma Eğitimine Yönelik Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi: Bir Meta Analiz Çalışması
Sidekli, Sabri; Uysal, Hümeyra (2017)Duygu, düşünce ve bilgi birikimleri iki temel beceri aracılıyla aktarılır. Anlatma aracı olarak kullandığımız bu beceriler konuşma ve yazmadır. Dil becerileri arasında en zor ve en son edinilen beceri yazma becerisidir. ...