Yazar "Yorulmaz, Alper" için listeleme
-
İlkokul Dördüncü Sınıf Öğrencilerinin “Üçgen, Kare ve Dikdörtgen” Kavramlarına İlişkin Metaforları
Sidekli, Sabri; Pekdemir, Esadiye; Yorulmaz, Alper (Anadolu Üniversitesi, 2021)Metaforlar, matematiksel olmayan fikirleri kullanarak matematiksel kavramlara ilişkin yeni anlamlargeliştirmesine yardımcı olmakla birlikte geçmişe ait yaşantıları, bugünkü fikirleri ve geleceğe ilişkin umutlarıyansıtmaktadır. ... -
İlköğretim bölümü öğretmen adaylarının serbest zaman faaliyetlerine katılım biçimlerinin belirlenmesi
Tarama modelinde yapılan bu betimsel çalışmanın amacı, Muğla Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü’nün son sınıfında öğrenim gören öğretmen adaylarının serbest zamanlarını değerlendirme biçimleri nasıldır, sorusuna ... -
Öğretmen Genel Yeterlikleri Açısından Sınıf Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Kendilerini Değerlendirmeleri
Çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni ve öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleği genel yeterlikleri açısından kendilerini hangi düzeyde gördüklerini belirlemektir. Çalışmada nicel araştırma desenlerinden tarama modeli ... -
PRE-SERVICE PRIMARY SCHOOL TEACHERS’ BELIEFS ABOUT THE CONSISTENCY OF THE TEACHER TRAINING PROGRAM ON THE FORMATION OF THEIR TEACHER IDENTITY
The present study aimed to determine the effect of belief about the consistency of teacher education program in the formation of teacher identity of pre-service primary school teachers. In the study, a correlational survey ... -
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Matematiksel Düşünmeleri ile Bireysel Yenilikçilikleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi
Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının matematiksel düşünme ile bireysel yenilikçilik durumları arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Amaç doğrultusunda araştırma ilişkisel tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. ... -
Teacher candidates´ critical thinking and learning autonomy: the mediating role of self-regulation.
Tunçeli, Hilal İlknur; Yorulmaz, Alper; Şahan Aktan, Büşra (UNIV GRANADA, 2022)This age we live in is called the information age, and it has a point of view that is argued that the learner should have control of constructing the knowledge and the learning process and also think critically. This study ... -
Üst Bilişsel Farkındalık Ölçeği Öğretmen Formunun Geçerlilik ve Güvenirlik Analizi
Esmer, Elif; Yorulmaz, Alper (2017)Bu araştırmanın amacı Sperling vd. (2002) tarafından geliştirilmiş Karakelle ve Saraç (2007) tarafından Türkçe'ye uyarlaması yapılan Çocuklar İçin Üst Bilişsel Farkındalık Ölçeğinin (A Formu) Öğretmen Formunu uyarlamak, ...