• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Shifting frames: Turkish immigrant children's rescaling practices in two school settings in Arizona

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full text (2.671Mb)

Tarih

2019

Yazar

Tarım, Şeyda Deniz

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

This study uses the framework of space and scale to examine how bilingual Turkish heritage children in Arizona respond to conflicting scalar language hierarchies (Blommaert et al., 2005; Blommaert, 2007) they are exposed to in the bilingual worlds and spaces which they navigate. At their US elementary school, where monolingual English language practices are advocated and heritage languages such as their own Turkish language are downscaled, they use Turkish at the margins to create private spaces and footings (Shankar, 2008; Goffman, 1981) where they can help and interact with Turkish peers and express personal stances, rescaling Turkish language practices. In their Turkish Saturday school, where monolingual Turkish practices and "speaking Turkish beautifully" are advocated by teachers, child peers embrace English language practices and Turkish-English code-switching as their preferred media of peer talk away from teachers and as media to explore home and personal meanings (e.g., religious meanings). Children's patterns of code-choice and language use rescale language resources in the two school settings, and allow them to forge alignments with peers. They also provide a resource for stance-taking and commenting on boundaries between languages drawn by adults in the bilingual worlds they navigate (Bailey, 2007; Jaffe, 2009; Kyratzis and de Leon 2019). (C) 2018 Elsevier B.V. All rights reserved.

Kaynak

Journal of Pragmatics

Cilt

144

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.pragma.2018.03.018
https://hdl.handle.net/20.500.12809/1042

Koleksiyonlar

  • Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [112]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.