• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Fen Fakültesi
  • Matematik Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Fakülteler
  • Fen Fakültesi
  • Matematik Bölümü Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Flipped Learning Model - Learning Style Interaction: Supporting Pre-service Teachers on Science Teaching Methods and Personal Epistemologies

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Article (1.337Mb)

Tarih

2023

Yazar

Çigdemoğlu, Ceyhan
Arslan, Harika Özge
Çam, Aylin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Cam, A., Arslan, H. O., & Cigdemoglu, C. (2022). Flipped learning model - learning style interaction: Supporting pre-service teachers on science teaching methods and personal epistemologies. Science Education International, 33(3), 323-334. doi:10.33828/sei.v33.i3.8

Özet

This study revealed how the flipped learning model interacted with the learning styles of primary pre-service teachers. In addition, the impact of the flipped model on participants' science teaching course achievement and personal epistemologies was investigated. A mixed-method research design was conducted with 27 primary pre-service teachers enrolled in a Science Teaching Course. The flipped classroom model was applied for 15 weeks. The Kolb Learning Style Inventory was distributed to categorize participants under learning styles. Midterm and final exam scores were used as an indicator of course achievement and compared with 30 primary pre-service teachers' achievement from the previous semester. Lesson plans of the participants were analyzed qualitatively to investigate the personal epistemologies of the participants. Analysis indicated that flip learning environment supported "divergers" more than the others on course achievement. The level of sophistication on personal epistemologies changed across learning styles and the method of teaching differed across learning styles. Further studies need to be conducted to reveal how teacher education programs help pre-service teachers improve personal epistemologies and transfer them to their instruction.

Kaynak

Science Education International

Cilt

33

Sayı

3

Bağlantı

https://doi.org/10.33828/sei.v33.i3.8
https://hdl.handle.net/20.500.12809/10476

Koleksiyonlar

  • Matematik Bölümü Koleksiyonu [107]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.