• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Investigating the instructors' technological pedagogical content knowledge in terms of different variables: The sample of Mugla Sitki Kocman University

Thumbnail

Göster/Aç

Tam metin / Full text (132.7Kb)

Tarih

2018

Yazar

Kabaran, Hasret
Aykaç, Necdet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The aim of the study is to examine instructors' technological pedagogical content knowledge in terms of various variables. The study was designed to reflect the survey research model. The sample of the study consisted of 154 instructors working in Mugla Sitki Kocman University in the 2013-2014 academic year, in the Faculty of Education, Faculty of Literature, Faculty of Science, Faculty of Economic and Administrative Sciences, and Faculty of Engineering. In the selection of the research sample, convenience sampling, as a non-random sampling method, was used. The "Personal Information Form" was used to determine the demographic characteristics of the instructors in the study. The "Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) Scale" was used to determine the instructors' technological pedagogical content knowledge levels. In the analysis of the data, percentage, frequency, arithmetic mean, standard deviation, maximum and minimum values, independent sample t-test, the Mann-Withney U test, one-way variance analysis, and the Kruskall-Wallis H test were used. According to the results of the research, the TPACK levels of the instructors are high. It was determined that the TPACK levels of the instructors do not differ significantly by gender. It was concluded that the TPACK levels of the instructors differ significantly in some dimensions by age, title, faculty and the type of course given.

Kaynak

Yuksekogretim Dergisi

Cilt

8

Sayı

3

Bağlantı

https://doi.org/10.2399/yod.18.018
https://app.trdizin.gov.tr//makale/TXpBME1USTFOUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12809/1272

Koleksiyonlar

  • Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [112]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.