• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Preservice English Teachers' Assessment Awareness: Level of Readiness for Classroom Practice

Tarih

2018

Yazar

Kömür, Şevki

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Only a few decades ago, language proficiency was assessed in various contexts in the area of vocabulary and in understanding and producing oral language. Today, language assessment has changed due to the widespread use of English in the business and academic worlds. This development has led to the emergence of new skills and competencies to the existing repertoire of language proficiencies -- such as processing information, reasoning for evidence, making decisions, solving problems, self-regulation, collaboration and learning. Considering the extent of the recent changes in assessment pedagogy, the purpose of the present study is to explore preservice English teachers' assessment awareness and their level of readiness for assessment practice in language classroom. Forty-nine fourth-year pre-service English teachers from the Department of English Language Education of a state university were included in the study, which adopted a qualitative research design. The data were collected through open-ended survey questions administered in the spring term of the 2015-2016 academic year, and they were analyzed with a content analysis technique. The results showed that preservice teachers were aware of newly emerging skills and competencies in ELT and most of them reported an urgent need for more training and practice to implement various assessment models in the language classroom. (c) Association of Gazi Foreign Language Teaching. All rights reserved

Kaynak

Journal of Language Teaching and Learning

Cilt

8

Sayı

1

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12809/1673

Koleksiyonlar

  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]
  • Yabancı Diller Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [29]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.