Güncel Gönderiler: Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu
Toplam kayıt 131, listelenen: 21-40
-
High School Students’ Performances on Proof Comprehension Tests
(2018)This study is a part of a large scale project in which an action research design is used to teach proof to 11th grade students. This part of the project aims to identify students’ comprehension level through five proof ... -
Pre-Service Science Teachers’ Awareness of Technological Terms
(2017)Purpose: To accomplish the goals of science education, it is essential that science teachers have technological literacy. Thus, we need to determine the awareness of pre-service science teachers expected to possess a basic ... -
Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stilleri ile bazı değişkenler arasındaki ilişkinin araştırılması
(2011)Tarama modelinde yürütülen bu betimsel çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stillerini belirlemek; bu öğrenme stilleri ile öğretim türü, cinsiyet, sınıf düzeyi, yaş ve öğrenme şekli arasındaki ilişkiyi ... -
Temel ölçme bilgi ve becerilerinin etkinlik temelli öğretimine yönelik bir çalışma
(2012)Ölçme becerisi, sorgulama temelli bilim eğitimi derslerinde başarının sağlanabilmesi için gerekli ön koşullardan biri olmasına rağmen, okullarda bu becerinin gelişimine yeterince önem verilmemektedir. Bu durumun, öğretmenlerin ... -
Fen-Matematik ve Sosyal Alan Öğretmenlerinin Bilimin Doğasını Anlamaya Yönelik Tutumları
(2007)Öğretmenlerin kişisel bilinç, tutum ve anlayışları ile akademik geçmişleri fen ve sosyal bilimlerin öğretimine yönelik yaklaşımlarını etkileyebilmektedir. Öğretmenlerin bilimsel süreçlerin farkında olmasını sağlamak, fen ... -
Investigation of the antimicrobial activity of some Streptomyces ısolates
(2003)Muğla yöresi topraklarından 74 farklı Streptomyces izolatı elde edildi, izolatların % 45.9'unda antimikrobiyal aktivite belirlendi. Onbeş izolat koagulaz-negatif Stafilokoklara (CoNS) karşı güçlü antimikrobiyal aktivite ... -
Russula species and a new record of Turkey
(2005)Mantar örnekleri 1998 ve 2000 yılları arasında Balıkesir İlinden toplanmıştır. Bu örnekler arasından teşhis edilen Russula queletii Fr. Türkiye'de ilk defa kaydedilmiştir. Bu tür tanımlanmış ve resmedilmiştir. Türkiye'de ... -
Isolation, characterization and identification of thiram-degrading microorganisms from soil enrichment cultures
(2000)Karısık mikrobiyal kültürler Gediz havzasından alınan toprak örneklerinden zenginlestirme ile elde edildi. Fungusid thiram içeren zenginlestirilmis kültürlerden fungus ve bakteri türleri izole edildi ve kısmen tanımlandı. ... -
Yeni Bir Çevre Eğitimi Perspektifi:"Sürdürülebilir Gelişme Amaçlı Eğitim"
(2007)İçinde bulunduğumuz dönemde, yeryüzünde doğal kaynakların ve ekosistemlerin sürdürülebilirliğinin gittikçe tehdit altına girmesi, çevre eğitimi süreçlerinin yeni bir bakışla ele alınmasını zorunlu kılmaktadır. Buradan ... -
Webquest Destekli İşbirlikli Öğrenme Yaklaşımının Öğrencilerin Akademik Başarısı ve Hatırda Tutma Düzeylerine Etkisi
(2018)Dünyadaki hızlı ve sürekli olan bilgi ve teknoloji gelişimi insanlığın bilgi ve becerilerinin değişmesine sebep olmuştur. Bu değişimin önemli faktörlerinden biride bilişim teknolojilerindeki ve internetteki gelişimdir. ... -
Sınıf İçi Ölçme ve Değerlendirmede Puanlara Anlam Kazandırma: %70 Doğru Yanıt Yöntemi
(2018)Bu çalışmanın amacı sınıf içi ölçme ve değerlendirme uygulamaları kapsamında geliştirilen testler temel alınarak, %70 doğru yanıt yöntemi ile puanlara anlam kazandırılıp kazandırılamayacağını araştırmaktır. Bu amaç ... -
Türkiye'nin İlkokul ve Ortaokul Matematik Öğretim Programlarının Genel Konu İzleme Haritası ile İncelenmesi
(2014)Bu çalışmada, Türkiye'nin ilkokul ve ortaokul matematik dersi öğretim programları genel konu izleme haritası yöntemiyle analiz edilmiştir. Genel konu izleme haritası yöntemiyle oluşturulan tablo kullanılarak, Türkiye'nin ... -
New records for the Turkish macromycota from west anatolia
(2004)Bu çalışmada, İzmir ve Balıkesir illerinden bazı makrofungus örnekleri toplanmıştır. Bu örnekler arasından üç tür {Phellinus gilvus (Schw.) Pat., Clitocybe georgiana Clemenc ve Pseudoclitocybe expallens (Pers.: Fr.) Mos.) ... -
The effect of cement dust emitted from Gaziantep cement plant on microfungus flora of surroundings soils, Turkey
(2004)Bu çalışmada, Gaziantep Çimento Fabrikasının kirlettiği toprakların mikrofungi florası incelenmiş ve bu topraklara en yakın kirlenmemiş toprakların florası ile karşılaştırılmıştır. Her iki alandan toplam 116 mikrofungus ... -
8. Sınıf Matematik Akademik Başarısını Yordayan Faktörler- TIMSS 2015
(2017)Bu çalışmada TIMSS 2015 uygulamasında ele alınan öğrenci, öğretmen ve okul faktörlerinin Türkiye'deki sekizinci sınıf öğrencilerinin matematik başarıları ile nasıl bir ilişki içinde olduğunun araştırılması amaçlanmıştır. ... -
Öğretmen Adaylarının Algıladıkları Destek, Aidiyet Duygusu ve Öğretmen Öz-yeterlik İlişkisinin İncelenmesi
(2018)Bu çalışmada pedagojik formasyon eğitimi sertifika programında yer alan öğretmen adaylarının algıladıkları destek ve sınıfa aitlik duygularının öğretmen öz-yeterlik algısına katkısının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın ... -
Zihinsel Yetersizliğe Sahip Öğrencilere “Sert-Yumuşak” Maddelerin Öğretimi için Öğretim Materyallerinin Seçim Süreci
(2018)Bu çalışmada ortaokul özel alt sınıfta öğrenim gören zihinsel yetersizliğe sahip öğrencilere bazı maddelerin “Sert-Yumuşak” özelliklerinin öğretimi için hazırlanan materyaller ve bu materyallerin seçimini etkileyen unsurlar ... -
Proje yarışmasının öğrencilerin fen ve teknoloji dersine olan tutumlarına etkisi ve öğretmen görüşleri
(2009)Bu çalışmada Ege Bölgesi pilot illerinde ( İzmir, Manisa, Muğla ) “İlköğretim (6., 7. ve 8. sınıf) Matematik ve Fen Bilimleri Proje Yarışması”na Fen Bilimleri alanından katılan öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersine ilişkin ... -
İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin enerji ve enerji ile ilgili kavramları algılamaları
(2009)Bu çalışma; ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin enerji ve enerji ile ilgili kavramları zihinlerinde nasıl algıladıklarını ve bunların zaman içerisinde nasıl değiştiğini belirlemeye yönelik olarak tasarlanmıştır. Bu ... -
Yeşil Sınıf Modeline Göre Yürütülen Fen ve Doğa Etkinliklerinin Ana Sınıfı Öğrencilerinin Çevre Algılarına Etkisi
(2006)Bu çalışma, "Yeşil Sınıf Modeli"ne dayalı olarak yürütülen fen ve doğa etkinliklerinin, ana sınıfı öğrencilerinin "bitkiler sınırlılığında" çevreye algılarına etkisini araştırmayı konu almaktadır. Veriler, ön test - son ...