• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Basic Needs, Loneliness and Life Satisfaction As Predictors of Boredom Among University Students

Thumbnail

Göster/Aç

Konferans Öğesi (640.1Kb)

Tarih

2020

Yazar

Karababa, Alper
Taylı, Aslı

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

This study examined the role of basic needs, loneliness and life satisfaction on boredom among university studentsand differences between the average of students' boredom scores by gender. Research was designed in a correlational survey model. The sample group consisted of 613 (393 female, 220 male) university students who studied in the second semester of the 2017-2018 academic year of Mugla Sitki Kocman University. Multiple Linear Regression Analysis and independent samples t-test was used for data analyses. According to the findings, it was determined that the need for power and fun, life satisfaction and loneliness significantly predicts boredom while the need for survival, love & belonging and freedom didn't predict boredom. Finally, male's boredom averages were found significantly higher than those of female's. The results gave researchers, practitioners and theorists a new perspective on boredom. It was seen that basic needs, loneliness and life satisfaction played an important role in boredom. Therefore, efforts should be made to meet the basic needs of university students, especially entertainment and power needs, to increase their life satisfaction and to reduce their loneliness in intervention studies to prevent boredom. In this regard, suggestions have been made for practitioners and researchers.

Kaynak

Cukurova University Faculty of Education Journal

Cilt

49

Sayı

2

Bağlantı

https://doi: 10.14812/cufej.673201
https://hdl.handle.net/20.500.12809/297

Koleksiyonlar

  • Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [112]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.