• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Examination of the relationship between team (group) harmony and role perception among players: A research on veteran national players

Tarih

2014

Yazar

Can, Yusuf
Kaynak, Kerimhan
Celikbilek, Sinan
Yanar, Senol

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The purpose of the present study is examining the relationship between team (group) harmony and positive role perception. In addition, the present research aims at examining whether there are significant differences in players attitudes toward team (group) harmony and role perception in terms of age groups, gender, length of sporting, and country distributions. 29 female, 46 male; a total of 76 elite veteran players selected via random sampling method among elite veteran players who participated in international veteran friendly matches participated in the research. Questionnaire form that consists of three parts was used as the data collection tool of the present study. First part of the questionnaire form includes 4 questions about the players' personal information; Group Environment Questionnaire developed by Carron et al. (1985) is the second part of the questionnaire; and Role Perception Scale developed by Beauchamp et al. (2002) is the third part of the questionnaire. According to research findings; there are significant differences in players' team (group) harmony and role perception levels in terms of age groups, gender, length of sporting and country distributions (p<0.005). Research findings revealed a positive significant correlation between team (group) harmony and positive role perception at 0.01 significance level. (C) 2014 The Authors. Published by Elsevier Ltd.

Kaynak

Erpa International Congress on Education (Erpa Congress 2014)

Cilt

152

Bağlantı

https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.09.317
https://hdl.handle.net/20.500.12809/3555

Koleksiyonlar

  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.