• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analysis of Social Problem Solving and Social Self-efficacy in Prospective Teachers

Tarih

2014

Yazar

Erozkan, Atilgan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The purpose of this study is to investigate the relationship between social problem solving and social self-efficacy and the predictive role of social problem solving skills with social self-efficacy. The sample consists of 706 prospective teachers (362 female and 344 male) who are majoring in different fields at Mugla Sitki Kocman University's Faculty of Education. Data was collected by using the Interpersonal Problem Solving Inventory method and the Scale of Perceived Social Self-Efficacy. Pearson product-moment correlation analysis was also employed to search for relationships between social self-efficacy and social problem solving. Structural equation modeling was used for explaining social self-efficacy. A negative relationship was found among social self-efficacy and approaching problems in a negative way, lack of self-confidence, and unwillingness to take responsibility. A positive relationship was found among social self-efficacy, constructive problem solving, and insistent-persistent approach. As a result, with regard to psychological counseling and guidance studies, it would be appropriate to include applications about effective social problem solving skills to increase the level of social self-efficacy. Further research investigating the relationships between social problem solving and social self-efficacy, and other psychological constructs are needed to reinforce the findings of this study.

Kaynak

Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri

Cilt

14

Sayı

2

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12809/3598

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.