• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Development of the Teacher Emotional Labor Scale (TELS): Validity and Reliability

Tarih

2009

Yazar

Cukur, Cem Safak

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The current study had two main purposes. The first was to develop and validate an instrument to measure emotional labor among teachers (Teacher Emotional Labor Scale, TELS) with an emphasis on the emotion regulation strategies during critical work events. The second was to investigate whether emotional deviance could be considered as one of the emotional labor strategies. The developed 20-item self-report scale's validity and reliability was tested within high school teachers. The sample for this study consisted of 190 high school teachers working at various public schools in Mugla, Turkey (88 females and 102 males). The teachers were employed on a full-time basis and held no administrative position. The average work experience was 17.14 years (SD = 8.80). Confirmatory factor analysis results supported the four dimensional structure of emotional labor separating surface acting, deep acting, automatic emotion regulation, and emotional deviance in the current teacher sample. Results also provided initial evidence for the construct validity, criterion validity and internal consistency of the subscales (ranged from .70 to .81) of TELS.

Kaynak

Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri

Cilt

9

Sayı

2

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12809/4798

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.