• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Effects of Differences in the Configurations of Knowledge Maps (k-map)

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (432.0Kb)

Tarih

2008

Yazar

Görgen, İzzet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Problem Statement: In this study, the effects of a knowledge map (k-map) are enhanced by combining Gestalt's similarity and proximity principles with different link structures on the levels of knowledge acquisition and recall, and thus presented on a map with those of typical knowledge maps. A K-map is a means of schematically displaying verbal knowledge and relationships among the pieces of this knowledge. Purpose: The purpose of this study is to investigate the effects of k-maps with structural differences on the levels of knowledge acquisition and recall. In this way, it demonstrates why one graphical display may be more effective than another. Methods: In the present study, pre- and post-test experimental design is used with a control group. The participants are primary school eighth graders. There were 31 students in the experimental group and 19 students in the control group. For the study, a text titled "Maslow' un Ihtiyaclar Hiyerarsisi" was selected. A test consisting of 31 multiple-choice type questions was used to measure the students' levels of acquisition and recall. The reliability coefficient of the test was found to be 0.95. Findings and Results: In the study, it was found that there is no significant difference between the acquisition level of the experimental group using the enhanced knowledge map and that of the control group using the typical knowledge map. However, the students in the experimental group recalled more information than those in the control group. Recommendations: While designing k-maps, the use of similarity and proximity principles of Gestalt, together with different link structures for different types of knowledge may increase the level of recall. Considering the importance of long- term recall at schools, it is advisable to draw on the findings of the present study while designing teacher-made maps.

Kaynak

Eurasian Journal of Educational Research

Cilt

8

Sayı

33

Bağlantı

https://hdl.handle.net/20.500.12809/4999

Koleksiyonlar

  • Eğitim Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [112]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [3005]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.