Güncel Gönderiler: Turizm Fakültesi
Toplam kayıt 105, listelenen: 41-60
-
Paylaşım Ekonomisi ve Turizm Endüstrisine Yansımaları
(2018)Dünya genelindeki teknolojik gelişmeler ve kıt kaynakların farkındalığı sonucu sürdürülebilirlik anlayışını benimseme yeni bir ekonomik oluşuma sahne olmaktadır. Bu ekonomik oluşumun temelinde yüzyıllardır süregelen paylaşım ... -
ŞanlıUrfa'nın Turizm Pazar Potansiyeli ve GAP Bölgesi Kalkınmasındaki Önemi
(2008)Ekonomik büyüme ve dolayısıyla elde edilen daha iyi yaşama standardı olarak tanımlanan kalkınma, ülkenin insani ve doğal kaynakları yanında kurumlarının etkin ve etkili yönetimi ile sağlanır. Bu amaçla, Türkiye 1960 ... -
Mutfakta Kadının Rolü ve Yenilikçi Yaklaşımına Yönelik Muğla İl Merkezinde Bir Araştırma
(2018)Bu çalışmanın ana amacı, kadınların mutfakta ne derece yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım tarzı içerisinde olduklarının belirlenmesidir. Ayrıca kadınların mutfaktaki rol ve sorumluluklarına ilişkin algıları ile erkeklerden ... -
Turistlerin Douro Vadisi’ne İlişkin Algı ve Beğenilerine Yönelik Bir Araştırma
(2016)Bu çalışmanın ana amacı turistlerin Douro Vadisi'ne ilişkin algı ve beğeni düzeylerini belirlemektir. Bu çerçevede 2015 yılı Nisan ve Mayıs aylarında Douro Vadisi'ni ziyaret eden turistlere yönelik bir araştırma ... -
Örgütsel sapma davranışının kontrolünde duygusal zekânın rolü: Konaklama işletmelerinde bir araştırma
(2010)Bu çalışmanın amacı, konaklama işletmelerinde duygusal zeka yetenek ve yeterliliklerinin örgütsel sapma davranışlarının kontrolündeki etkilerini ortaya koymaktır. Bu amaçla, Muğla Bölgesinde beş yıldızlı otellerde 289 ... -
Yiyecek Deneyiminin Müşteri Memnuniyeti ve Davranışsal Niyetine Etkisi
(2018)Bu çalışmanın amacı tüketicilerin yiyecek deneyiminin memnuniyet ve davranışsal niyetleri üzerindeki etkisini incelemektir. İstanbul’da faaliyet gösteren lüks restoranlarda yiyecek deneyimi yaşamış bireylerden 395 anket ... -
Örgütsel çatışma yönetiminde duygusal zekanın etkisi: Konaklama işletmelerinde işgörenlerin algılamaları üzerine bir araştırma
(2010)Bu çalışmanın amacı konaklama işletmelerinde örgütsel çatışma yönetiminde yöneticilerin duygusal zeka yetenek ve yeterliliklerinin kullanılması ve bunların işgörenler tarafından algılanmasına yönelik değerlendirmelerin ... -
Turizm Eğitimi Almış Yeni Mezunların Oryantasyon Programına Yönelik Tutumlarındaki Değişimler
(2007)Bu çalışmada; Antalya ve Muğla yörelerinde faaliyet gösteren beş yıldızlı konaklama işletmelerinde uygulanan oryantasyon programlarına katılan yeni mezunların, bu programlara yönelik tutumlarındaki değişimler araştırılmıştır. ... -
İş tatminine etki eden kimi faktörlerin konaklama işletmeleri açısından incelenmesi
(2009)Bu çalısmada konaklama isletmelerinde çalısan isgörenlerin tatmin düzeyleri ve is tatminlerini etkileyen bazı faktörlerin farklılasmasının belirlenmesi amaçlanmıstır. İliskisel tarama türünde olan bu arastırmanın deneklerini, ... -
Restoranlardaki Atmosferik Unsurların Müşteri Memnuniyeti Üzerine Etkisi
(2018)Bu araştırmanın amacı; restoranlardaki atmosferik unsurların müşteri memnuniyeti üzerindeki etkisini belirlemektir. Araştırmanın evrenini, İstanbul ilinin Bahçelievler ve Bakırköy ilçelerinde faaliyet gösteren 1.sınıf ... -
Otantik Liderlik Bireysel Kariyer Planlaması Üzerinde Etkili Midir?
(2018)Bu araştırma, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Turizm Fakültesi öğrencilerinin bireysel kariyer planlamaları ile hocalarının otantik liderlik derecesinin ilişkisini ortaya çıkarmak amacıyla hazırlanmıştır. Nicel yöntemle ... -
Üniversite adaylarının ÖSYS tercihlerinde kullandıkları karar verme stratejileri
(2009)Bu arastırma kapsamında, ögrencilerin kendileri için önemli bir sınav özelliginde olan ÖSYS tercihini yaparken kullandıkları karar verme stratejilerinin, su anda ögrencisi bulundukları okuldan duydukları tatmin düzeyleri, ... -
Turizm Talebine Bağlı Olarak Uluslar Arası Turizm Hareketlerindeki Gelişmeler
(2008)Son yıllarda, küreselleşmeyle birlikte, dünya genelinde; teknolojide, iletişimde ve ulaşım sistemlerinde birtakım değişimler olmuştur. Bu değişimler birçok sektör gibi turizm sektörünü de olumlu yönde etkilemiştir. ... -
Turizm Faaliyetlerine Uzak Yerleşimlerde Turizmin Yerel Halkın Mutluluğu Üzerindeki Etkileri
(2019)Mutluluk, bireylerin hayattaki temel beklentilerinden birisi olmasının ötesinde, kamusal politikaların ve akademik çalışmaların temel konularından birisini oluşturmaktadır. Diğer pek çok iktisadi faaliyette olduğu gibi ... -
Paternalistic Leadership and Organizational Identification: The Mediating Role of Forgiveness Climate
(Routledge, 2020)This study aimed to investigate the relationships among paternalistic leadership, forgiveness climate and organizational identification. A survey questionnaire was used to collect data from different level managers and ... -
Relationship between Local Residents’ Perceptions of Tourism and Support Attitudes in Post-Communist Countries: Case of Turkestan (Kazakhstan)
(Routledge, 2020)The impacts of tourism and reactions of local residents toward tourism are examined frequently. However, the lights have been turned to mainly developed world and destinations. Post-communist and particularly Central Asian ... -
Crisis readiness, strategic orientation and performance: Evidence from Turkey
(Inderscience Publishers, 2013)The present study investigates the intersection of crisis management and strategic management using a sample drawn from the Turkish hotel industry. In particular, the study seeks relationships between preparations in ... -
Management of the change process in hotel companies: An investigation at unit level
(Elsevier Ltd, 1998)The management of change has become an organisational necessity in the 1990s and will continue to be a major factor in the management of hotel companies in the future. This article investigates and evaluates management of ... -
Repeaters' behavior at two distinct destinations
(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2001)This paper proposes a model of multiple relationships among tourist satisfaction, previous visits, and behavioral intention to revisit. The results of an empirical test of the model, based on data collected from Britons ... -
Strategic management in tourism
(Pergamon-Elsevier Science Ltd, 2001)