• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Muğla
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Information sources available to visitors: a segmentation analysis

Tarih

2008

Yazar

Kozak, Nazmi
Kozak, Metin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Purpose - The purpose of this study is to investigate the information search behavior of visitors according to various socio-demographic and travel-related variables regarded as a criterion for market segmentation. Design/methodology/approach - The data were based on a survey carried out with the cooperation of the Ministry of Tourism and Culture and the State Institute of Statistics in 2001. The study findings were analyzed by employing two statistical techniques: x(2) and a correspondence analysis. Findings - An overview of the study findings indicates that the individuals visiting Turkey are provided with information from a range of sources. The information sources accessed seem to vary according to the level of the respondents' education level and purpose of their visit. Research limitations/implications - Through the research findings, it cannot be denied that the information sources have an impact on visitors' decision-making process in choosing the specific place or facility to spend their limited time. This impact may vary from one person to another according to their different social groups. Practical implications - Based on six groups of external information sources, the study provides marketing implications for the tourism authorities to segment their target markets. Originality/value - The paper suggests that, in addition to other social and psychological factors, service providers can also segment their customers and tailor their marketing strategies based on visitors' intentions of using information sources prior to, or during, their vacations.

Kaynak

Tourism Review

Cilt

63

Sayı

4

Bağlantı

https://doi.org/10.1108/16605370810912173
https://hdl.handle.net/20.500.12809/5024

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6219]
  • WoS İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [6466]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@Muğla

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi || OAI-PMH ||

Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Muğla:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.