Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCoşkun, M. Volkan
dc.date.accessioned2020-11-20T16:45:36Z
dc.date.available2020-11-20T16:45:36Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.issn1301-0549
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/5463
dc.description.abstractStudies on teaching speaking do not focus adequately on skills concerning supra-segmental units, which constitute the basis of communication. Speaking, one of the basic language skills, consists in the communication of feelings and thoughts while observing the relationship between phonetics and syntax. During speech, the accurate reflection of the relationship between phonetics and syntax depends primarily on the ability to perceive the emotional meaning of the words and phrases constituting the syntax. In order to utter sound strings appropriate to expressing the intended thoughts and emotions and to convey the rhythm of the utterances, it is necessary to have skills in perceiving and producing supra-segmental units such as stress, tone, and pause. Considered in this respect, the relationship between phonetics and syntax and the skills required for the production of supra-segmental units are major issues to be emphasized in first language education. © Ahmet Yesevi University Board of Trustees.en_US
dc.description.abstractKonuşma becerisinin kazandırılması ile ilgili çalışmalara bakıldığında, iletişimin temelini oluşturan parçalarüstü birimlerle ilgili beceriler üzerinde yeteri kadar durulmadığı görülmektedir. Temel dil becerilerinden biri olan konuşmanın temelinde, duygu ve düşüncelerin fonetik-sentaks ilişkisi içinde aktarılması yatmaktadır. Konuşma esnasında fonetik-sentaks ilişkisinin sağlıklı yansıtılabilmesi, öncelikle, söz dizimini oluşturan kelime ve kelime gruplarının duygu ve düşünce anlamlarının algılanmış olmasına bağlıdır. Söz diziminin duygu ve düşünce anlamına uygun seslendirmelerin yapılabilmesi ve sözün ezgisinin hissettirilebilmesi için, vurgu, ton, durak gibi parçalarüstü birimlerin üretimiyle ilgili beceriye sahip olmak gerekir. Bu yönleriyle ele alındığında, ses-söz dizimi ilişkisi ve parçalarüstü birimlerin üretimiyle ilgili beceriler, ana dili eğitiminde, özellikle ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarındaki öğrencilere konuşma becerisi kazandırılırken üzerinde hassasiyetle durulması gereken konulardandır.
dc.item-language.isoturen_US
dc.publisherAhmet Yesevi Universityen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFirst Languageen_US
dc.subjectPhoneticsen_US
dc.subjectSupra-Segmental Unitsen_US
dc.subjectSyntaxen_US
dc.titleAna dili eğitiminde parçalarüstü birimlerin önemi ve teknoloji destekli olarak kavratılmasıen_US
dc.item-title.alternativeThe significance of supra-segmental units in first language education and the teaching of supra-segmental units through technology-aided instruction [Ana dili eğitiminde parçalarüstü birimlerin önemi ve teknoloji destekli olarak kavratılması]en_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorCoşkun, M. Volkan
dc.identifier.volume48en_US
dc.identifier.startpage41en_US
dc.identifier.endpage52en_US
dc.relation.journalBiligen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster