Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAyvaz, Uğur
dc.contributor.authorGürüler, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-11-20T16:46:00Z
dc.date.available2020-11-20T16:46:00Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.isbn9781509064946
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.1109/SIU.2017.7960574
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/5585
dc.description25th Signal Processing and Communications Applications Conference, SIU 2017, 15 May 2017 through 18 May 2017, , 128703en_US
dc.description.abstractToday, as social media sharing increases, the instant emotional state of the students changes frequently. This situation is greatly affecting the learning process as well as the motivation of the students in the classroom. Sometimes, it is insufficient for the educator to observe the emotional states of students. Therefore, an automatic system is needed that can detect and analyze the emotional states of students in the classroom. In this study, an auxiliary information system, which uses image processing and human-computer interaction, has been developed that would be used in the field of education. In this system, the dataset obtained from the students' faces was tested using various machine learning algorithms. As a result, the accuracy of this system was found as 97.15% using support vector machine. This system is aimed to direct the educator to communicate with the students and to increase their motivation when necessary. © 2017 IEEE.en_US
dc.description.abstractSosyal paylaşımların yaygınlaştığı günümüzde, öğrencilerin anlık duygusal durumları sıklıkla değişmektedir. Bu durum öğrencilerin öğrenme sürecini ve ders içi motivasyonlarını çok fazla etkilemektedir. Öğrencilerin duygusal durumlarının sadece eğitimcinin gözlemine dayalı olarak anlaşılması bazen yeterli olamamaktadır. Bu nedenle, öğrencilerin ders içi duygusal durumlarını tespit ve analiz edebilen otomatik bir sisteme ihtiyaç vardır. Görüntü işleme ve insan-bilgisayar etkileşiminin bir arada, eğitim alanında kullanımına yönelik bu çalışmada, öğrencilerin duygusal durumları hakkında eğitimciyi bilgilendiren yardımcı bir bilişim sistemi geliştirilmiştir. Bu sistemde, öğrencilerin yüz analizi sonucu elde edilen veri seti, çeşitli makine öğrenmesi algoritmaları kullanılarak test edilmiştir. Sonuç olarak, destek vektör makineleri ile öğrencilerin ders boyunca ağırlıklı duygusal durumları %97.15 doğrulukla tespit edilmiştir. Bu sistem sayesinde eğitimci tarafından, gerekli durumlarda öğrencilerle doğrudan iletişime geçilmesi ve motivasyonu arttırıcı yönlendirmeler yapılması hedeflenmiştir.
dc.item-language.isoturen_US
dc.publisherInstitute of Electrical and Electronics Engineers Inc.en_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectcomputer visionen_US
dc.subjectemotional state detectionen_US
dc.subjectface detectionen_US
dc.subjecthuman-computer interactionen_US
dc.subjectmachine learningen_US
dc.titleÖğrencilerin Sınıf içi Duygusal Durumlarının Gerçek Zamanlı Tespit Edilmesien_US
dc.item-title.alternativeReal-time detection of students' emotional states in the classroomen_US
dc.item-typeconferenceObjecten_US
dc.contributor.departmentMÜ, Teknoloji Fakültesi, Bilişim Sistemleri Mühendisliği Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorGürüler, Hüseyin
dc.identifier.doi10.1109/SIU.2017.7960574
dc.relation.journal2017 25th Signal Processing and Communications Applications Conference, SIU 2017en_US
dc.relation.publicationcategoryKonferans Öğesi - Uluslararası - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster