Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYürümezoğlu, Kemal
dc.contributor.authorÇökelez, Aytekin
dc.date.accessioned2020-11-20T16:46:48Z
dc.date.available2020-11-20T16:46:48Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.issn1304-6020
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/5767
dc.description.abstractBu çalışma, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin yeni fen ve teknoloji programı çerçevesinde, iletken tel, bir ampul ve bir pil ile kurulan “Basit bir elektrik devresinde neler oluyor?” sorusuna cevap aramak için tasarlanmıştır. Burada amaç öğrencilerin algıladıkları ile zihinde kurguladıkları arasında ilişkileri basit bir elektrik devresi örneği ile ortaya koymaktır. Çalışma Samsun ilinde iki okulda 6. (n:163), 7. (n:119) ve 8. (n:146) sınıf öğrencilerinden oluşan toplam 428 kişilik örneklemle gerçekleştirilmiştir. Çalışmada nitel veri analiziyle elde edilen bulgulardaki ortak eğilim şöyle özetlenebilir: Öğrencilerin aynı anda gerçekleşen olayları/olguları yorumlamada güçlük yaşadıkları, bir kavramı diğeri yerine kolaylıkla kullanabildiği, gözlemlenemeyen olgular için bilimsel modeller yerine zihinsel modelleri tercih ettikleri ve bunun sonucunda öğrencilerin zihinlerinde karmaşık ve bağlantıları kopuk bir enerji-elektrik yapılanmasının varlığı ortaya koyulmuştur. Çalışma, basit yerine temel elektrik devresi fikri, enerji-elektrik kavramsal ilişkilerinin çözümlenmesi ve özellikle gözlemlenemeyen olguların doğru bilimsel modellerle desteklenmesini önermektediren_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.publisherEkip Buro Makineleri A.S.en_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen eğitimien_US
dc.titleAkım geçiren basit bir elektrik devresinde neler olduğu konusunda öğrenci görüşlerien_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorYürümezoğlu, Kemal
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage147en_US
dc.identifier.endpage166en_US
dc.relation.journalJournal of Turkish Science Educationen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster