Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDeniz, Sabahattin
dc.date.accessioned2020-11-20T17:17:54Z
dc.date.available2020-11-20T17:17:54Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpjM09EUTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6561
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı pedagojik formasyon programına devam eden öğrencilerin bireysel yenilikçilik eğilimlerini, çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma örneklemini pedagojik formasyon kursuna katılan ve tesadüfi yolla seçilen 254 öğretmen adayı oluşturmuştur. Verilerin toplanması amacıyla Hurt, Joseph ve Cook tarafından geliştirilen, Kılıçer ve Odabaşı (2010) tarafından Türkçe'ye uyarlanan bireysel yenilikçilik ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin bireysel yenilikçilik eğilimlerinden "risk alma" düzeylerinin bayanlara göre erkeklerde daha yüksek olduğu bulunmuştur. Spor bilimleri öğrencilerinin ise sosyal bilimler, fen bilimleri ve sağlık bilimleri öğrencilerine göre "deneyime açık olma ve fikir önderliği" eğilimlerinde daha duyarlı oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Bir işte çalışan öğrencilerin bulundukları ortamda ön plana çıktıkları, belirsizlikler karşısında yılmayarak güdülenme düzeylerini yüksek tuttukları ve yeniliği arayarak denemeye istekli oldukları bulunmuştur. Bu sonuç serbest meslek grubunda çalışanlarda daha etkili görülmektedir. Öğrencilerin okulu bitirmiş olmaları ya da son sınıfta öğrenci olmaları ve sosyal medyada günlük internet kullanmaları ile bireysel yenilikçilik eğilimleri arasında bir fark bulunmamıştır. Öğrencilerin değişmeye direnç gösterme eğilimlerinin oluşmaması olumlu yönde anlamlıdır. Öğrencilerin yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerde kendilerinin öğretmenlik mesleğindeki tekno-pedagojik gelişmelere yakın olduklarını ve fırsat verilirse öğretmenlik mesleğinde etkili ve verimli olacaklarını ifade etmektedirleren_US
dc.description.abstractThe purpose of the current study is to investigate the pedagogical formation students’ innovative tendencies in relation to different variables. The current study employed descriptive research method. The sampling of the study consists of 254 students randomly selected from among the students attending pedagogical formation program. In order to collect data, the individualistic innovation scale developed by Hurt, Joseph and Cook and adapted to Turkish by Kılıçer and Odabaşı (2010) was used. At the end of the study, risk taking level, one of the individualistic innovative tendencies, was found to be higher for the male students than the female students. Sports sciences students were found to more sensitive in their tendencies of being open to experience and intellectual pioneering than social sciences, natural sciences and health sciences students. It was found that the students working in a job come to the forefront, keep their motivation high in face of ambiguities and are willing to seek for and try innovations. This is more clearly seen in those having independent profession. It was found that the students’ individualistic innovative tendencies do not vary significantly depending on whether they completed their education or they are senior students and their state of using Internet in social media. Among students, tendency to show resistance to change was not observed and this is a positive finding. As a result of semi-structured interviews conducted with students, it was found that the students think that they feel close to techno-pedagogical developments within the profession of teaching and if they are allowed, they will be able to make important contributions to the profession of teachingen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğretmen Adaylarının Bireysel Yenilikçilik Özelliklerien_US
dc.item-title.alternativeIndividualistic Innovative Characteristics of Preservice Teachersen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesien_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue9en_US
dc.identifier.startpage267en_US
dc.identifier.endpage278en_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster