Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNalçakan, Meral
dc.contributor.authorCanoğlu, Seda
dc.contributor.authorÖzsavaş Uluçay, Nilay
dc.date.accessioned2020-11-20T17:17:59Z
dc.date.available2020-11-20T17:17:59Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2146-7692
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TWpjek1ERTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6578
dc.description.abstractBu çalışma, "Uyarlanmış TV Dizileri Yoluyla Türkiye'de İç Mekan Tasarımında Kültürel Kodların Değerlendirilmesi" isimli BAP projesinin "Türkiye'de Televizyon Dizileri Yoluyla Değişen Konut Algısı" başlıklı üçüncü bölümünü içermektedir. Televizyon dizilerinde kullanılan kurgu mekanların, izleyicileri etkileyerek, konutta kullanım alışkanlıklarını değiştirdiği ve bunun da konutun tasarımını etkilediği görülmüştür. Sosyo-kültürel ve sosyo-ekonomik yapıları farklı olan izleyicileri ortak bir noktada buluşturan, yüksek izleyici kitlesine sahip televizyon dizileri, yukarıda söz edilen etkide önemli bir yere sahiptir. Kolay ulaşılan ve sürekliliği olan televizyon dizilerindeki kurgu mekanlar, kendisini dizideki karakterlerle özdeşleştiren ancak yaşam tarzı ve kullanım alışkanlıkları dizidekine uygun olup olmadığı tartışmaya açık olan televizyon izleyicisinin, gündelik yaşam mekanları için birer model haline gelmektedir. Tüm bu hususlar çalışma kapsamında seçilen örneklerle vurgulanmaktadıren_US
dc.description.abstractThis study contains the third part of the BAP project entitled “Evaluation of Cultural Codes in the Design of Interiors in Turkey through Adapted TV Series”, entitled “Changing Housing Perception Through Television Series in Turkey”.It has been seen that the fictional spaces used in TV series change the usage habits in the house by affecting the audience, which then affects interior design. Television series has an important role in this change. These TV series, having a big audience, brings together audiences whose socio-cultural and socio-economic structures are different. Fictional spaces in the TV series which are easy to reach and persistent are becoming a model for everyday living spaces of the television audience who identify themselves with the characters in the series. However, it is open to debate whether the television audience’s lifestyle and usage habits are in line with the TV series. All these points are emphasized with selected examples within the scope of the studyen_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanaten_US
dc.titleTelevizyon Dizileri Yoluyla Türkiye’de İç Mekan Tasarımında Kültürel Kodların Değerlendirilmesi ve Değişen Konut Algısıen_US
dc.item-title.alternativeEvaluation of Culturel Codes in Interior Design in Turkey Through Television Series And Changing Housing Perceptionen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmentMÜ, Bodrum Denizcilik Meslek Yüksekokulu, Motorlu Araçlar Ve Ulaştırma Teknolojileri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorÖzsavaş Uluçay, Nilay
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage68en_US
dc.identifier.endpage81en_US
dc.relation.journalSanat & Tasarım Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster