Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBekar, Aydan
dc.contributor.authorBelpınar, Ayşe
dc.date.accessioned2020-11-20T17:18:00Z
dc.date.available2020-11-20T17:18:00Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1305-970X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr//makale/TVRrMU9UQTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12809/6585
dc.description.abstractBu çalışma, Kapadokya Bölgesi'ni ziyaret eden farklı milliyetlerden turistlerin, gastronomi turizmine yönelik görüşleri ile yöresel yiyecek ve içeceklere ilişkin tutum ve davranışlarını belirlemek amacı ile yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Kapadokya Bölgesi'ni ziyaret eden ve kolayda örnekleme yöntemi ile seçilen farklı milliyetlerden 401 turist oluşturmaktadır. Araştırma verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen anket formu ile elde edilmiştir. Verilerin analizinde mutlak ve yüzde değer, ortalama ve standart sapma, varyans analizi uygulanmıştır. Varyans analizi sonucunda farkın hangi gruplardan kaynaklandığını belirlemek için tukey testi kullanılmıştır. Kapadokya'yı ziyaret eden turistlerin yarıdan fazlasının Asya ülkelerinden geldikleri; Amerika kıtasından gelenler için, tatil yerini seçmede mutfak kültürünün diğer kıtalardan gelenlere göre daha önemli olduğu; Avrupa'dan gelenlerin çoğunlukla lüks restoranları veya hazır yemek restoranlarını tercih ettikleri; her üç kıtadan gelen turistlerin yöresel yiyecek ve içecekleri tatma oranlarının düşük olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to specify the opinions of visitors coming to Cappadocia from different nationalities on gastronomy tourism, their behaviours and attitudes towards local food and beverages. The sample of study consists of 401 tourists from different contries visiting Cappadocia. The data of this study is obtained by a questionnaire developed by researcher. In the data analysis, absolute and percent value, mean, standard deviation and variance analysis are applied. Tukey test is used for the aim of determining which groups have caused the difference within groups in which a difference is found as a result of variance analysis. Acording to the results, it is determined that more than half of the visitors coming to Cappadocia have come from Asian countries; cuisine culture for the visitors is more significant than from another continents in choosing holiday destination; the visitors coming from Europe prefer mostly luxury or fast food restaurants; the rate of tasting local food and beverages for visitors from each one of the three continents is low.en_US
dc.item-language.isoturen_US
dc.item-rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleTuristlerin Gastronomi Turizmine İlişkin Görüşlerinin Milliyetlerine Göre Değerlendirilmesien_US
dc.item-title.alternativeThe Evaluation of Tourist Opinions on Gastronomy Tourism in Terms of Their Nationalitiesen_US
dc.item-typearticleen_US
dc.contributor.departmenten_US
dc.contributor.departmentTempMuğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiye; Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Muğla, Türkiyeen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue38en_US
dc.identifier.startpage6519en_US
dc.identifier.endpage6530en_US
dc.relation.journalJournal of Yasar Universityen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster